Meta отхвърли твърдението на Австралийската комисия за защита на конкуренцията и потребителите (ACCC), че 58% от рекламите на криптовалути във Facebook са измамни.
Твърденията на ACCC, които са част от съдебен иск от 2022 г., произтичат от разследване, при което са установени 600 измамни реклами във Facebook, някои от които датират от януари 2018 г.
ACCC предполага, че Meta е наясно с тези проблеми от години и смята, че компанията продължава да се възползва от тези реклами въпреки усилията за премахването им и забраната на свързаните с тях акаунти.
Meta оспорва констатациите на ACCC, като твърди, че използваните данни са остарели и се основават на ограничена извадка. Компанията твърди, че други форми на контакт, като телефон или електронна поща, все още са основните канали, чрез които се извършват измами, а не социалните медии.
Говорител на платформата подчерта, че анализът на ACCC се основава на малко вътрешно проучване от 2018 г., и подчерта, че компанията се ангажира да се бори с измамното съдържание чрез ръчни прегледи, автоматизирани технологии и спазване на Австралийския кодекс за онлайн измами (AOSC).
Първата половина на 2025 г. се превърна в най-разрушителния шестмесечен период в историята на криптовалутите, като според нови данни са откраднати над $2.1 милиарда в над 75 отделни случая.
Нов вид кибератаки се разпространява в крипто медиите, като използва изскачащи прозорци на сайтове и съобщения за свързване с портфейли, вместо бъгове в смарт договорите.
CoinMarketCap, една от най-широко използваните платформи за проследяване на крипто данни, според съобщения се сблъсква с нарушение на сигурността, като много потребители получават съмнително съобщение да потвърдят портфейлите си.
Известен инвеститор в крипто VC компанията Hypersphere стана жертва на сложна фишинг атака, която унищожи значителна част от личните му спестявания.