Meta отхвърли твърдението на Австралийската комисия за защита на конкуренцията и потребителите (ACCC), че 58% от рекламите на криптовалути във Facebook са измамни.
Твърденията на ACCC, които са част от съдебен иск от 2022 г., произтичат от разследване, при което са установени 600 измамни реклами във Facebook, някои от които датират от януари 2018 г.
ACCC предполага, че Meta е наясно с тези проблеми от години и смята, че компанията продължава да се възползва от тези реклами въпреки усилията за премахването им и забраната на свързаните с тях акаунти.
Meta оспорва констатациите на ACCC, като твърди, че използваните данни са остарели и се основават на ограничена извадка. Компанията твърди, че други форми на контакт, като телефон или електронна поща, все още са основните канали, чрез които се извършват измами, а не социалните медии.
Говорител на платформата подчерта, че анализът на ACCC се основава на малко вътрешно проучване от 2018 г., и подчерта, че компанията се ангажира да се бори с измамното съдържание чрез ръчни прегледи, автоматизирани технологии и спазване на Австралийския кодекс за онлайн измами (AOSC).
Скорошна кибератака, насочена към профил в социалните медии на правителствен служител на Обединеното кралство, подчерта продължаващите опасения относно крипто измамите онлайн.
Бивш NFT трейдър е изправен пред потенциална присъда в затвора, след като призна, че е укрил милиони печалби чрез недекларирани продажби на дигитални активи.
Изследователи в областта на киберсигурността алармират за появата на нова и все по-усъвършенствана атака, насочена към крипто общността.
Усилията на Австралия за борба с крипто измамите се засилиха, като Комисията за ценни книжа и инвестиции (ASIC) се насочи към 95 компании, за които се твърди, че са участвали в схеми, като например „pig butchering“.