Meta отхвърли твърдението на Австралийската комисия за защита на конкуренцията и потребителите (ACCC), че 58% от рекламите на криптовалути във Facebook са измамни.
Твърденията на ACCC, които са част от съдебен иск от 2022 г., произтичат от разследване, при което са установени 600 измамни реклами във Facebook, някои от които датират от януари 2018 г.
ACCC предполага, че Meta е наясно с тези проблеми от години и смята, че компанията продължава да се възползва от тези реклами въпреки усилията за премахването им и забраната на свързаните с тях акаунти.
Meta оспорва констатациите на ACCC, като твърди, че използваните данни са остарели и се основават на ограничена извадка. Компанията твърди, че други форми на контакт, като телефон или електронна поща, все още са основните канали, чрез които се извършват измами, а не социалните медии.
Говорител на платформата подчерта, че анализът на ACCC се основава на малко вътрешно проучване от 2018 г., и подчерта, че компанията се ангажира да се бори с измамното съдържание чрез ръчни прегледи, автоматизирани технологии и спазване на Австралийския кодекс за онлайн измами (AOSC).
Високопрофилно разследване на една от най-големите крипто измами тази година доведе до ареста на мъж от Уелингтън, след като властите в Нова Зеландия и САЩ предприеха мерки срещу трансграничната киберпрестъпност.
С възвръщането на дигиталните активи в центъра на вниманието, киберпрестъпниците засилват усилията си – този път насочени към големите крипто борси.
Нов вид кибератаки набира скорост, съчетавайки социално инженерство с deepfake, генериран от изкуствен интелект, за да атакува държавни служители и лидери в крипто индустрията.
Киберпрестъпна група, съставена предимно от младежи от Калифорния, е обвинена в организиране на мащабна крипто кражба, при която са откраднати над $260 милиона в Биткойн, които са били изпрани чрез сложна мрежа от дигитални тактики и престъпления в реалния свят.