Въпреки че пазарите в момента претърпяват сериозна корекция, броят на търговците на дребно, които са готови да приемат плащания с криптовалута, продължава да се увеличава, като в сектора на електронната търговия обемът на онлайн покупките с криптовалута непрекъснато нараства.
Всъщност CoinGate, процесор за криптовалутни плащания, откри в свой доклад, публикуван на 4 януари, че въпреки „крипто зимата“, използването на криптовалути за онлайн транзакции през 2022 г. се увеличава.
Според данните от проучването през 2022 г. търговците, използващи CoinGate, са получили 927,294 криптоплащания, което е около 2.7 пъти повече от средногодишната стойност и представлява 63% увеличение спрямо 2021 г. Цифрата е еквивалентна на това CoinGate да обработва по една платена поръчка в криптовалута на всеки 34 секунди.
Според резултатите от проучването Биткойн (BTC) е отговорен за повече от половината, или 48%, от всички транзакции през 2022 г. Само със 7.6% по-нисък, отколкото през 2021 г., което предполага, че алткойн плащанията са намалили незначително доминантността на Биткойн при плащанията въпреки нарастващия брой транзакции.
През 2022 г. USDT е втората най-популярна криптовалута, която е използвана за пазаруване, с преобладаващ дял от 14.8%. Тя беше следвана от Етериум (10.9%), Лайткойн (9.6%) и TRON (5.8%).
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Биткойн дава сигнал за обрат, твърди Кевин Свенсън
Въпреки общия спад на пазара, CoinGate отбеляза 48% ръст в броя на новорегистрираните търговци през 2022 г. в сравнение с 2021 г. Това включва индустриални гиганти като NordVPN към списъка с предприятия, които желаят да приемат плащания в криптовалута.
Всяка година най-популярният аргумент, изтъкван от търговците на дребно за приемане на плащания в криптовалута, е един и същ: подобрен достъп до услуги за потребителите, които не разполагат с банкови средства или се притесняват за неприкосновеността на личния си живот, което в крайна сметка води до увеличаване на продажбите.
Тъй като съвременните платежни процесори намаляват проблема с колебанията в цените на криптовалутите, като позволяват бързи разплащания с фиатни валути, има малко причини, поради които търговците, търсещи творчески методи за съживяване на своите компании, да не обмислят въвеждането на криптоплащания.
Shopify прави по-голяма крачка в областта на дигиталните плащания, като тества транзакции със стабилна монета, използвайки USDC на Coinbase Base, бърза и евтина Етериум мрежа от втори слой.
Двупартийната инициатива в Конгреса дава на най-големите американски търговци нова причина да се заинтересуват от блокчейн технологията.
Вълна от интерес към стабилните монети залива корпоративна Америка, като все повече компании – големи и малки – проучват решения за плащания, базирани на блокчейн, за да заобиколят традиционните неефективности.
SG Forge, дъщерното дружество на Société Générale, фокусирано върху криптовалутите, се готви да въведе нова стабилна монета, деноминирана в долари, което бележи по-задълбочено навлизане на традиционните европейски банки в областта на дигиталните активи.