Технологичният гигант на САЩ Google ще актуализира политиката си за реклами през октомври, позволявайки на някои крипто компании да рекламират на своята платформа. Компанията обяви това в официална публикация във вторник, 25-и септември.
Според официалното съобщение, считано от октомври, Google ще позволи на регистрирани крипто борси, да рекламира на своята Google Adwords платформа, насочена към американската и японската аудитория. Според съобщението:
„Рекламодателите ще трябва да бъдат сертифицирани с Google за конкретната държава, в която ще се показват рекламите им. Рекламодателите ще могат да кандидатстват за сертифициране, след като политиката стартира през октомври.“
Това решение следва изявление през март, според което на всички, свързани с крипто бизнеси, им се забранява да купуват реклами в Google Adwords. Това решение се описва от индустрията като „несправедливо“ и „тревожно“.
За да оправдае своята забрана за крипто реклама, Google заяви, че защитава клиентите си от измамни предложения, включително, но не само, „ICO, крипто борси, крипто портфейли и съвети за търговия с криптовалути“.
Други технологични гиганти, като Facebook и Twitter, направиха подобни изявления във връзка с вълната от забрани за рекламиране на крипто по-рано тази година.
Оттогава Facebook обръща рекламната си забрана за предварително одобрени крипто компании, като същевременно запазва забраната за реклама за ICO – подобна на тази, направена днес от Google.
През юни, по време на ексклузивно интервю с Cointelegraph, Джими Уелс от Wikipedia коментира опитите за регулиране на блокчейн и крипто индустрията, като каза: „Не можете да забраните математиката. Не можете да забраните блокчейн.“
През юли, съоснователят на Google Сергей Брин съобщи, че той копае Етериум (ETH) на срещата Blockchain Summit в Мароко.
Казахстан прави важна крачка към интегрирането на дигиталните активи в националната си финансова стратегия, като планира да създаде крипто резерв, управляван от държавата.
Bitvavo, най-голямата крипто борса в Европа, деноминирана в евро, официално получи MiCA лиценз от Нидерландската служба за финансови пазари (AFM), което позволява на компанията да оперира във всички 27 държави членки на Европейския съюз.
Само за два месеца платформата за крипто данъци CoinLedger отбеляза зашеметяващ 700% скок в броя на американските потребители, получили предупредителни писма от IRS, което сигнализира за рязко засилване на федералните данъчни мерки, насочени към притежателите на дигитални активи.
Изпълнителният директор на Ripple Брад Гарлингхаус обяви в петък, че компанията официално оттегля кръстосаната си жалба в дългогодишната си съдебна битка с Комисията за ценни книжа и борси на САЩ (SEC), което е знак за окончателен ход към приключване на продължаващия от години случай.