Технологичният гигант на САЩ Google ще актуализира политиката си за реклами през октомври, позволявайки на някои крипто компании да рекламират на своята платформа. Компанията обяви това в официална публикация във вторник, 25-и септември.
Според официалното съобщение, считано от октомври, Google ще позволи на регистрирани крипто борси, да рекламира на своята Google Adwords платформа, насочена към американската и японската аудитория. Според съобщението:
“Рекламодателите ще трябва да бъдат сертифицирани с Google за конкретната държава, в която ще се показват рекламите им. Рекламодателите ще могат да кандидатстват за сертифициране, след като политиката стартира през октомври.”
Това решение следва изявление през март, според което на всички, свързани с крипто бизнеси, им се забранява да купуват реклами в Google Adwords. Това решение се описва от индустрията като “несправедливо” и “тревожно”.
За да оправдае своята забрана за крипто реклама, Google заяви, че защитава клиентите си от измамни предложения, включително, но не само, “ICO, крипто борси, крипто портфейли и съвети за търговия с криптовалути”.
Други технологични гиганти, като Facebook и Twitter, направиха подобни изявления във връзка с вълната от забрани за рекламиране на крипто по-рано тази година.
Оттогава Facebook обръща рекламната си забрана за предварително одобрени крипто компании, като същевременно запазва забраната за реклама за ICO – подобна на тази, направена днес от Google.
През юни, по време на ексклузивно интервю с Cointelegraph, Джими Уелс от Wikipedia коментира опитите за регулиране на блокчейн и крипто индустрията, като каза: “Не можете да забраните математиката. Не можете да забраните блокчейн.”
През юли, съоснователят на Google Сергей Брин съобщи, че той копае Етериум (ETH) на срещата Blockchain Summit в Мароко.
След като съдия Файла отхвърли искането на Coinbase Inc. за прекратяване на съдебното дело на Комисията по ценни книжа и борси (SEC), вниманието се насочва към следващите стъпки в съдебното производство.
Органът за финансов надзор на Обединеното кралство (FCA) засилва регулаторния си фокус върху “финфлуенсърите”, които се занимават с популяризирането на меме монети, с цел да регулира маркетинговите практики, свързани с тези спекулативни дигитални активи.
Министърът на финансите на Русия Антон Силуанов наскоро разгледа сложните въпроси, свързани с регулирането на криптовалутите и тяхното приемане в страната.
Португалският регулаторен орган за данни предприе решителна стъпка, като нареди на Worldcoin, проекта за сканиране на ириса на очите, ръководен от Сам Алтман, да прекрати дейностите си по събиране на биометрични данни за период от 90 дни.