Според новите данни на фирмата за маркетингов анализ SEMRush, Биткойн (BTC) е третият най-предпочитан метод за онлайн разплащане в Италия.
На 31-и октомври, италианският информационен бюлетин La Stampa съобщи, че в списъка на най-използваните методи за онлайн разплащателни системи в Италия, Биткойн категорично се позиционира на трето място, зад PayPal и италианската услуга за предплатени карти – PostePay.
По-нататък данните разкриват, че италианците използват Биткойн за пазаруване онлайн, повече от традиционните кредитни карти, като Visa, Mastercard или American Express.
Според La Stampa, Биткойн се използва повече от 215 800 пъти на месец за онлайн покупки в Италия, докато American Express се използва само 189 000 на месец. Visa, Mastercard и други кредитни карти изостават само с 33 950 онлайн транзакции на месец.
Базираната в Калифорния онлайн услуга за разплащания, Paypal, остава безспорен избор за онлайн плащанията в Италия с около 1,3 милиона платежни транзакции на месец. Италианският процесор за плащане, PostePay, следва с почти 1,2 милиона транзакции месечно.
Заслужава си да се отбележи, че данните не взеха предвид броя на сметки в Paypal и PostePay, които бяха свързани с кредитни карти.
La Stampa пише, че през 2018 г. общите разходи на бизнес-клиенти за електронна търговия са били над 40 милиарда евро, като 62% от италианците са направили поне една онлайн покупка през тази година.
Хашрейтът в мрежата на Биткойн е спаднал с 3.5% от средата на юни, което е най-рязкото понижение на изчислителната мощност от юли 2024 г.
Според най-новите данни, Биткойн официално изпревари Alphabet (майка компания на Google) в глобалната класация на активите, като се превърна в шестия най-ценен актив в света.
Филип Лафон, милиардерът зад Coatue Management, започва да се съмнява в позицията си спрямо Биткойн.
Авторът на книги за лични финанси Робърт Кийосаки призовава инвеститорите да преосмислят подхода си към парите, тъй като дигиталните активи променят икономическия пейзаж.