IBM и Salon Media пилотират блокчейн с доказана концепция, създаден от AdLedger, неправителствен консорциум, който разработва споделени технологии за пазара на дигиталната реклама.
„Проектът за съвместяване на кампании“ използва технологията блокчейн, за да премахне посредниците между рекламодатели, издатели и потребители, които в момента правят индустрията уязвима към високотехнологични рекламни измами, като измама с бот и подправяне на домейни. Насочвайки се по-специално към помирението на кампаниите, доказателство за концепция (PoC) записва договорни условия, плащания за издатели и подробности за изпълнението на договорните условия в споделена система, която е неизменна и напълно подлежаща на одит.
Чад Андрюс, световен лидер в рекламните решения в IBM, пише в AdWeek, 18-ти април:
„С peer-to-peer блокчейн мрежа, е възможно постигането на прозрачност в дигиталната верига за реклами. Но гарантирането на успеха му ще изисква цялата индустрия, включително рекламодатели, доставчици на технологии, издатели и агенции, да се слеят около споделена, одитируема версия на истината. Подобен пакт би улеснил прозрачността в одита, помирението, разкриването на измами, управлението на несъответствията и плащанията.“
Неотдавнашен доклад на Juniper Research оценява, че цифровите рекламодатели ще загубят около 19 млрд. долара от измами през 2018 г., което е равно на 52 млн. долара на ден.
AdLedger понастоящем разработва два блокчейна, насочени към повишаване на прозрачността и сигурността на данните за рекламодателите и издателите; едната е медийна кампания, изпълнена през целия си жизнен цикъл на блокчейн платформа, а втората засяга спазването на Регламента за защита на общите данни (GDPR).
Salon Media наскоро предизвика противоречия, когато излезе новината, че предлага на посетителите на сайта си евфемистичната възможност да позволи на Salon да получи достъп до „неизползвана компютърна мощ“ на посетителя, вместо да вижда реклами; по същество иска разрешение да копае криптовалути в компютъра на посетителя, без да го казват.
Милиардерът Рей Далио, основател на Bridgewater Associates, предложи балансираният инвестиционен портфейл да включва до 15% заделяне на средства в злато или Биткойн, въпреки че той лично остава по-склонен към традиционните активи.
Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC) отложи решението си относно Truth Social ВТС ETF – крипто инвестиционен продукт, подаден от Trump Media & Technology Group, оператор на платформата Truth Social.
TRON Inc., технологична компания, базирана на блокчейн, регистрирана в Невада, официално подаде формуляр S-3 в Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC), за да инициира комбинирано „shelf“ предлагане на стойност до $1 милиард.
Финансовият автор Робърт Кийосаки отново алармира за икономическото състояние на Америка.