IBM и Salon Media пилотират блокчейн с доказана концепция, създаден от AdLedger, неправителствен консорциум, който разработва споделени технологии за пазара на дигиталната реклама.
“Проектът за съвместяване на кампании” използва технологията блокчейн, за да премахне посредниците между рекламодатели, издатели и потребители, които в момента правят индустрията уязвима към високотехнологични рекламни измами, като измама с бот и подправяне на домейни. Насочвайки се по-специално към помирението на кампаниите, доказателство за концепция (PoC) записва договорни условия, плащания за издатели и подробности за изпълнението на договорните условия в споделена система, която е неизменна и напълно подлежаща на одит.
Чад Андрюс, световен лидер в рекламните решения в IBM, пише в AdWeek, 18-ти април:
“С peer-to-peer блокчейн мрежа, е възможно постигането на прозрачност в дигиталната верига за реклами. Но гарантирането на успеха му ще изисква цялата индустрия, включително рекламодатели, доставчици на технологии, издатели и агенции, да се слеят около споделена, одитируема версия на истината. Подобен пакт би улеснил прозрачността в одита, помирението, разкриването на измами, управлението на несъответствията и плащанията.”
Неотдавнашен доклад на Juniper Research оценява, че цифровите рекламодатели ще загубят около 19 млрд. долара от измами през 2018 г., което е равно на 52 млн. долара на ден.
AdLedger понастоящем разработва два блокчейна, насочени към повишаване на прозрачността и сигурността на данните за рекламодателите и издателите; едната е медийна кампания, изпълнена през целия си жизнен цикъл на блокчейн платформа, а втората засяга спазването на Регламента за защита на общите данни (GDPR).
Salon Media наскоро предизвика противоречия, когато излезе новината, че предлага на посетителите на сайта си евфемистичната възможност да позволи на Salon да получи достъп до “неизползвана компютърна мощ” на посетителя, вместо да вижда реклами; по същество иска разрешение да копае криптовалути в компютъра на посетителя, без да го казват.
Златото преживява рязък ръст на бичите настроения, тъй като цените му се покачват на графиките през април 2024 г. Само в сряда цената на златото се повиши с близо 18 пункта, което представляваше увеличение от 0.75% в рамките на 24 часа.
Международният валутен фонд (МВФ) призова правителствата на САЩ и Китай да предприемат действия за справяне с рязкото увеличаване на дълговете си, като предупреди за потенциални дълбоки последици за световната икономика и лихвените проценти, плащани от други държави.
Нагласите на инвеститорите се промениха, тъй като несигурността хвърля сянка върху пазара на акции, което е сигнал за отклонение от оптимизма, характерен за последните месеци.
Най-големият световен банков регулатор Пабло Ернандес де Кос, управител на Банката на Испания и председател на международния Базелски комитет по банков надзор, подчерта, че банките трябва активно да се справят с рисковете, свързани с използването на изкуствения интелект (AI) и машинното обучение (ML) в дейността си.