Компанията за цифрови разплащания Payoneer си партнира с Mastercard, за да предложи на малкия бизнес дигитална карта за разплащане.
Payoneer Digital Purchasing Mastercard ще позволи на клиентите на компанията да правят глобални покупки, да се свързват с мобилни портфейли и да получават цифров достъп до множество карти, които помагат за рационализиране на бизнес разходите, като рекламни услуги от Google, Facebook и Amazon.
„Малкият бизнес ще бъде оправомощен да избира как да плаща и получава плащания и да има незабавен достъп до спечелените средства, което е критично, тъй като търсенето на цифрови плащания продължава да се ускорява„, каза Шери Хаймонд, изпълнителен вицепрезидент на Mastercard за цифрови партньорства, пред CNBC.
Сделката между Payoneer и Mastercard се случва на фона на безпрецедентен скок в търсенето на безконтактни и цифрови решения за плащания по време на пандемията Covid-19, която е облагодетелствала технологични гиганти като Apple, както и финтех компании, включително Square и PayPal.
На платформата на Payoneer има повече от 5 милиона потребители и компанията работи с над 150 различни валути, специализирани в трансграничните плащания. Airbnb, Amazon, Google и платформата за работа на свободна практика Upwork са сред корпоративните клиенти, както и милиони независими изпълнители и малкия бизнес.
Payoneer, която се класира както за списъците CNBC Disruptor 50 за 2017 г., така и за 2018 г., беше създадена през 2005 г. от Ювал Тал, израелски предприемач, който помогна за стартирането на други компании за плащания и електронна търговия. Скот Галит се присъединява като главен изпълнителен директор през 2010 г. след повече от две години в Mastercard.
През юли миналата година JPMorgan Chase установи партньорство със стартъп компанията Bay Area Marqeta, за да пусне изцяло цифрови кредитни карти. Marqeta, която се класира на 33-то място в миналогодишния списък на CNBC Disruptor 50, предоставя технологията на компании като DoorDash и Instacart, чиито работници в икономиката използват тези ‘виртуални’ карти в процеса на доставка. Square използва Marqeta за виртуална и физическа дебитна карта, стартирана чрез Square Cash.
Понастоящем новата карта за дигитални покупки на Payoneer се издава само за използване при транзакции в щатски долари и то ограничено, с планове за по-широко разпространение през втората половина на 2021 г.
Миналият месец базираната в Ню Йорк Payoneer обяви плановете си да стане публична, като се слее чрез SPAC на основателя на Bancorp Бетси Коен, FTAC Olympus Acquisition Corp., транзакция, която се очаква да приключи през първата половина на 2021 г. и оценява Payoneer на 3,3 млрд. долара.
SoFi, друга финтех компания, която се нареди на 8 място в миналогодишния списък на CNBC Disruptor 50, също наскоро обяви сделка за публично предлагане чрез SPAC на Чамат Палихапития, Social Capital Hedosophia Corp V.
Дейвид Шварц от Ripple предложи нова гледна точка за развиващата се роля на XRP Ledger, сигнализирайки за преход от прости крипто транзакции към изграждане на финансова инфраструктура с пълен спектър.
Stripe проучва как стабилните монети могат да преобразуват банковите услуги, като според информацията платежният гигант е провел предварителни преговори с финансови институции, желаещи да се възползват от дигиталните долари, базирани на блокчейн.
Девет големи икономики ускоряват програмите си за дигитална валута на централната банка (CBDC), с цел да заменят парите в брой с централизирани дигитални пари.
Глобалният банков гигант Banco Santander дискретно подготвя почвата за навлизане в сектора на стабилните монети, като се интересува от дигитални токени, обвързани с фиатни валути, като част от по-широка стратегия за предлагане на крипто услуги на дребно.