След значително увеличение на цените с 300-400% на спот пазара, меме криптовалутата SHIB започна своята корекция и се търгува с под скорошния си връх.
Успоредно с волатилните пазарни движения, обемите на пазара на деривати също са се увеличили значително, което е индикатор за голям брой позиции с прекомерен ливъридж.
Безсрочните суапове на SHIBA са изправени пред 78x увеличение на обема в сравнение с 1-ви октомври. Обемът за първи път е надминал нивото от $5 милиарда. Високата активност на пазара на деривати е индикация за редица неща, които се случват на пазара.
Големият обем на пазара на деривати за всяка позиция обикновено е последван от големия брой позиции с ливъридж, което позволява на търговците да купуват повече, отколкото реално могат да си позволят. Заемайки средства на търговци, борсите създават по-голямо търсене на актив и движат цената му значително по-високо, отколкото е възможно без ливъридж.
Дългите позиции с ливъридж подхранват растежа на пазара, но след като търговците решат да напуснат позициите си и да вземат печалба, други търговци трябва да изпълняват своите поръчки за покупка. Но тъй като пазарът е изпълнен с много поръчки с прекалено висок ливъридж, броят на поръчките за покупка обикновено не е в крак с цената, което след това води до образуването на тънка книга с поръчки. След увеличаване на натиска при продажба, цената на актив бързо пада поради невъзможността да се справи с поръчките за продажба.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Добра инвестиция ли е Shiba Inu през октомври?
Към момента на публикуване Shiba Inu (SHIB) се търгува на $0.00002282
Неотдавнашното поскъпване на Dogecoin възроди ентусиазма в цялата общност, като активите се повишиха с 36% само за една седмица.
Макар интересът на дребно към криптовалутите да остава сдържан, някои анализатори смятат, че пазарът тихо подготвя следващия си пробив.
BlackRock преразгледа документацията си за крипто ETF, за да се справи както с дългосрочните рискове, така и с продуктовата ефективност.
През май крипто пространството е изпълнено с обещаващи airdrop събития, които предлагат на потребителите награди без големи предварителни инвестиции.