Били Маркъс, създателят на Dogecoin, известен като „Shibetoshi Nakamoto“, изрази загриженост във връзка с увеличаването на броя на измамните реклами в социалните медии и призова за по-силна защита на потребителите на криптовалути срещу измами и злонамерен софтуер.
Основният фокус на Маркъс е върху „malvertising“ – злонамерени реклами, които вграждат зловреден софтуер за кражба на данни или превземане на устройства.
Тези тактики подкопават доверието в онлайн рекламите, като карат потребителите да използват блокери на реклами, които могат да филтрират и легитимните реклами. Тази загуба на доверие е особено вредна за крипто общността, където сигурността е от първостепенно значение.
Посланието на Маркъс призовава за всеобхватен подход за справяне с измамните реклами и възстановяване на доверието в Web3 екосистемата.
Това включва по-строга проверка на рекламите, за да се гарантира тяхната легитимност, постоянно обучение от страна на крипто влиятелните личности и ръководителите на проекти за често срещаните измами и усъвършенствани мерки за откриване от страна на платформите за социални медии за премахване на злонамерени реклами. Етичните рекламни практики също са от решаващо значение, за да се гарантира, че рекламите не са нито подвеждащи, нито вредни.
Сложната кибератака, насочена към резервните сметки на централната банка на Бразилия, доведе до кражба на над $140 милиона (800 милиона реала), голяма част от които…
Зловреден проект с отворен код в GitHub, маскиран като бот за търговия със Solana, е компрометирал портфейлите на потребители, според доклад от 2 юли 2025 г. на компанията за киберсигурност SlowMist.
Първата половина на 2025 г. се превърна в най-разрушителния шестмесечен период в историята на криптовалутите, като според нови данни са откраднати над $2.1 милиарда в над 75 отделни случая.
Нов вид кибератаки се разпространява в крипто медиите, като използва изскачащи прозорци на сайтове и съобщения за свързване с портфейли, вместо бъгове в смарт договорите.