Британският регулаторен орган за реклами ASA натисна ФК Барселона, като забрани рекламите на незаменяемите токени (NFT) в поредица от противодействия срещу криптовалутите в публичното пространство.
ФК Барселона става поредният футболен клуб, който се сблъсква с гнева на рекламния регулатор заради NFT, търгуванo на Sotheby’s. Токенът е първият, създаден от легендарния отбор, и олицетворява невъзможния гол на Йохан Кройф от 1973 г.
Създателите на въпросното NFT увековечиха гола и го направиха ексклузивен.
Създаването на NFT изисква от разработчика да следва конкретни насоки, определени от регулаторния орган. ASA посочи грешките, които футболният клуб е допуснал, като се започне от това, че не е поставил отказ от отговорност, който показва рисковете от незаменяемите токени, сумата, която се начислява за гледане на NFT, и правата на собственост.
ASA даде приоритет на това да се гарантира, че всяко юридическо или физическо лице, което инвестира в тези дигитални артикули, следва предвидените процедури. Барселона защити създаването на своето NFT и заяви, че това не е финансов продукт. Следователно закупуването на такъв не може да бъде равносилно на инвестиция.
Те твърдят, че NFT не могат да следват финансови правила. Екипът на защитата информира ASA за правилата и условията на официалния уебсайт на клуба и бяха готови да ги добавят към рекламите в Google, но ограничението на символите не можеше да ги позволи. Те предпочетоха да ги пропуснат.
В отговор ASA призна, че незаменяемите токени са колекционерски предмети, които хората или организациите имат право да създават, но хората могат да притежават, продават и купуват, като по този начин се превръщат в инвестиции. Регулаторът твърди, че NFT представляват риск за клиентите и феновете, тъй като са нови и на пазара има оскъдна информация за тях.
През 2021 г. органът цензурира ФК Арсенал, след като отборът създаде реклами, които популяризираха криптотокени за фенове. Регулаторът обвини Арсенал в лекомислено поведение спрямо крипто и липса на посочване на рисковете, свързани със създадените реклами.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Полицай изложи на риск криптовалутите на инвеститор в САЩ
В други предишни репресии ASA свали криптокампанията TFL, спонсорирана от борсата Luno, заради използването на подвеждаща и безотговорна кампания, която принуждаваше хората да се присъединят и да инвестират във финансови продукти.
Тази седмица Crypto.com първа се сблъска със забраната след своя реклама във Facebook, която не посочваше прилаганите такси и рисковете от търговията с NFT.
ASA се зарече да сваля всички реклами на криптовалути, които не дават подходящи обяснения за опасностите, които идват с търговията с криптовалути. В интервю за The Financial Times регулаторът, чрез своя директор, показа ангажимент за решаване на проблемите в криптоиндустрията.
Кънектикът предприе ясни стъпки, за да изключи дигиталните активи от правителствените дела.
Швейцария се готви да започне автоматичен обмен на данни за крипто активи с над 70 държави, включително всички държави-членки на ЕС и Обединеното кралство, като част от по-широка инициатива за международна данъчна прозрачност.
Докато Европейският съюз се подготвя за следващата фаза на надзора върху криптовалутите, регулаторните органи насочват вниманието си към децентрализираните финанси (DeFi) – без да имат ясна дефиниция за това какво всъщност означава децентрализация.
В изненадваща промяна Русия отложи плановете си за разширяване на репресиите срещу крипто майнинга, като избра икономическата стабилност пред по-строгия контрол върху енергията.