Съюзът БРИКС се радва на непрестанен интерес, като поредна държава официално входира процедура по присъединяване.
Азербайджан официално подаде заявление за присъединяване към икономическия блок БРИКС.
Това се случи след срещата между президента на Азербайджан Илхам Алиев и президента на Русия Владимир Путин в Баку.
Новината бе потвърдена чрез официална публикация в социалните медии от БРИКС.
Понастоящем в алианса членуват Бразилия, Русия, Индия, Китай, Южна Африка, Eгипет, Етиопия, Иран и ОАЕ а интересът към съюза от страна на други държави, желаещи да станат членове, нараства.
Също така се споменава, че 47 държави възнамеряват да се присъединят към алианса, като 26 от страните официално са подали заявление за членство.
С нараствашото си влияние и усилената работа по насърчаването на заобикалянето на американския долар, БРИКС работи върху създаването на собствена платежна система, която да служи като алтернатива на SWIFT.
Очаква се тази система да бъде готова до октомври месец, когато е и срещата на алианса. 16-тата среща на върха е планирана между 22 и 24 октомври и ще се проведе в Казанска област в Русия.
Интересното е, че според управителката на Руската централна банка над 150 държави са готови да приемат новата платежна система и да обърнат гръб на долара.
Японският финансов гигант SBI Group значително подкрепи емитента на стабилна монета USDC, Circle, като инвестира $50 милиона в неотдавнашното първично публично предлагане (IPO) на компанията на Нюйоркската фондова борса.
След дълъг период на понижена активност, OpenSea отбелязва значителен ръст в ангажираността на потребителите.
Сам Алтман от OpenAI пренася своето противоречиво начинание за проверка на самоличността, Worldcoin, в Обединеното кралство, като стартира в Лондон.
Изпълнителният директор на Tether, Паоло Ардоино, представи смел сценарий за оценка: Aко гигантът в областта на стабилните монети излезе на борсата, пазарната му капитализация може да достигне $515 милиарда, което потенциално би го превърнало в една от 20-те най-ценни компании в света, изпреварвайки традиционни гиганти като Coca-Cola и Costco.