Brave, уеб браузърът, основан от пионера на Mozilla Брендън Ейх и финансиран чрез ICO, изстреля два куршума към Google.
Ройтерс съобщава, че компанията, чийто браузър блокира по подразбиране реклами, нарушаващи поверителността, подаде официални оплаквания срещу много по-големия си конкурент във Великобритания и Ирландия, надявайки се да предизвика разпоредби в наскоро въведения Европейски регламент за защита на данните (GDPR), които ще изисква разследване в целия ЕС на политиките за данни за технологичните гиганти.
В оплакванията Brave твърди, че практиката на Google да използва “офериране в реално време”, за да позволи на компаниите да купуват персонализирани реклами, излага повече потребителски данни, включително чувствителна информация като сексуалност, етническа принадлежност и политически възгледи, отколкото е оторизирано по GDPR.
“В основата на поведенческата рекламна индустрия има огромен и систематичен пробив на данните. Въпреки двугодишния период на предварителен рейтинг преди GDPR, adtech компаниите не успяха да се съобразят”, каза главният политически директор на Brave – Джони Райън.
Ако успее, схемата на Brave може да повиши модела на онлайн рекламиране, базиран на данни, който се очаква да нарасне до $273 милиарда през тази година. Освен това, Google може да бъде изправен пред огромни глоби, тъй като GDPR предвижда регулаторите да налагат глоби, които са 4% от глобалните приходи на компанията. Alphabet, компанията майка на Google, регистрира приходи в размер на $111 милиарда през 2017 г.
Гигант на Силиконовата долина, обаче, твърди, че тяхната политика за поверителност е достатъчно сигурна за потребителските данни и е била проверена от европейските регулатори.
“Ние изграждаме неприкосновеността на личния живот и сигурността във всички наши продукти от най-ранните етапи и се ангажираме да спазваме Общия регламент за защита на данните на ЕС”, се казва в изявление на компанията. “Ние предоставяме на потребителите смислена информация за прозрачност и контрол на всички услуги, които предлагаме в ЕС, включително за персонализирана реклама”.
Същевременно CNET съобщава, че Brave е премахнал едноименната търсачка на Google като опция по подразбиране във Франция и Германия, като я заменя с Qwant, фокусиран върху неприкосновеността на личния живот.
Главните изпълнителни директори на Brave поставиха началото на ангажимента на Qwant да не проследява потребителите, нито да запазва историята на търсенията. Следователно инструментът не може да приспособява резултатите от търсенето към отделните потребители – за разлика от Google – практика, която не само нарушава поверителността на потребителите, но също така служи за “ограничаване на потребителя до филтриращ балон”.
“Основният търговски стимул за много рекламни компании е да споделят толкова много данни с колкото е възможно повече партньори”, каза Райън по време на отделно интервю с CNET. “Това е моментът на “чиста технология”, а ad технологията се бори по същия начин, по който Детройт се бори с електрическата кола. Време е да продължим напред.”
След като съдия Файла отхвърли искането на Coinbase Inc. за прекратяване на съдебното дело на Комисията по ценни книжа и борси (SEC), вниманието се насочва към следващите стъпки в съдебното производство.
Органът за финансов надзор на Обединеното кралство (FCA) засилва регулаторния си фокус върху “финфлуенсърите”, които се занимават с популяризирането на меме монети, с цел да регулира маркетинговите практики, свързани с тези спекулативни дигитални активи.
Министърът на финансите на Русия Антон Силуанов наскоро разгледа сложните въпроси, свързани с регулирането на криптовалутите и тяхното приемане в страната.
Португалският регулаторен орган за данни предприе решителна стъпка, като нареди на Worldcoin, проекта за сканиране на ириса на очите, ръководен от Сам Алтман, да прекрати дейностите си по събиране на биометрични данни за период от 90 дни.