Базираният в Съединените щати стартъп за разплащания Fold е направил плащанията на Lightning Network (LN) възможни.
Новината бе разкрита в официална блог публикация, пусната на 10-ти юли.
Както вече бе съобщено, светкавична мрежа на Биткойн е решение от втори слой за ограниченията на Биткойн, като отваря канали за плащане между потребители, които държат по-голямата част от транзакциите извън веригата, като се обръщат към основния блокчейн само за да записват нетните резултати.
В съобщението си Fold разкрива, че избраните търговци на дребно ще уредят LN плащанията на потребителите – деноминирани в сатошита, или сто милионна част от един Биткойн – чрез своите предплатени програми за достъп във валута по техен избор.
По този начин, LN плащанията се обработват чрез сайта Fold, където потребителите могат да изберат търговец на дребно и да платят съответната фактура, използвайки Lighting портфейла си. След платежа, на клиента се предоставя карта подарък – при максимална стойност от $ 25 – която може да бъде възстановена или в магазина, като се използва баркод, или онлайн чрез буквено-цифров код.
Отвъд очевидните предимства на мащабируемостта и практичността на предоставянето на LN поддръжка за големите търговци, Fold подчертава, че услугите му са по-широко насочени към запазване на принципите на крипто: без Know-Your-Customer (KYC), система без попечителство и – при избухването на Биткойн максимализма – няма подкрепа за алткойни.
Освен гореспоменатите Amazon, Starbucks и Uber, услугата за плащане на Fold’s Lightning също е на разположение за e-commerce търговци и мултинационални компании като- Home Depot, Southwest Airlines, Target, AMC, Whole Foods и други.
Компанията следва други процесори за криптографско плащане, които имат за цел да предоставят на потребителите начини да използват Lightning на големи електронни магазини и места за търговия на дребно.
През април тази година, компанията Moon стартира разширение за уеб браузър, което позволява на онлайн пазаруващите да използват портфейлите на Lightning за покупки в Amazon и други подобни сайтове. Точно както Fold, Moon служи като посредник – което означава, че установени компании като Amazon засега все още не обработват директно крипто.
Както се съобщава, Fold е пуснал своята услуга за плащания в Биткойн – този път изрично проектирана като подаръчна карта, която е била достъпна за употреба от търговците на дребно като Starbucks още през 2015 година.
През март тази година, фирмата Lightning Labs обяви първоначалното пускане на Lightning Offramp Lightning Loop, предоставяйки начин, по който да получават средства без попечителство или трета страна.
Goldman Sachs и BNY ще представят новаторска блокчейн инициатива, която ще позволи на институционалните инвеститори да купуват токенизирани акции на фондовете на паричния пазар, съобщи CNBC.
Според нова графика, споделена от Bitcoin Magazine Pro, настоящият пазарен цикъл на Биткойн може би навлиза в последния си етап – до потенциалния пазарен връх остават по-малко от 100 дни.
SpaceX прехвърли 1,308 BTC – на стойност около $150 милиона – на нов адрес в портфейла си, с което отбеляза първата си ончейн активност от повече от три години.
Биткойн се консолидира около $119,000 след достигнатия миналата седмица исторически връх над $123,000.