Аржентина се насочва към регулиране на бързо разрастващия се сектор на криптовалутите с нов закон, чиято цел е да се справи с прането на пари и други рискове.
В страната се наблюдава сериозна крипто активност, като през изминалата година транзакциите са на стойност $85.4 милиарда, което се дължи на високата инфлация и слабата местна валута.
Неотдавнашният фискален пакет включва данъчна амнистия за физически лица, които разкрият активи на стойност до $100,000, включително криптовалути. Очаква се тази мярка да помогне на Аржентина да спази изискванията на Специалната група за финансови действия (FATF) и да избегне включването ѝ в сивия списък, което може да повлияе на чуждестранните инвестиции и икономическата стабилност.
Роберто Силва от Националната комисия по ценните книжа посочи, че тази инициатива е първата стъпка в крипто регулирането, като бъдещите правила вероятно ще бъдат приведени в съответствие с тези в САЩ.
Освен това Lemon Cash, основна крипто борса в Аржентина, актуализира платформата си, за да позволи на потребителите доброволно да докладват за своите активи.
Неотдавнашните усилия на аржентинското правителство включват репресии срещу престъпления, свързани с криптовалути, което доведе до множество арести и обиски. През октомври е планирана среща на длъжностни лица с FATF, за да се обсъди напредъкът на Аржентина в борбата с финансовите престъпления.
Неотдавнашно изслушване в Конгреса, което имаше за цел да ускори регулирането на дигиталните активи, се превърна в политическа полемика, след като законодателите поставиха под въпрос дали президента Доналд Тръмп може да има лична изгода от предложения закон CLARITY.
Калифорния се готви да експериментира с криптовалути в административната си дейност.
Стабилната монета RLUSD на Ripple получи зелена светлина от Финансовата служба на Дубай (DFSA), което отваря пътя за употребата ѝ в Международния финансов център на Дубай (DIFC).
Комисията за ценни книжа и борси на САЩ ясно заяви, че повече няма да се занимава с регулирането на мемe криптовалутите – токени, които често се влияят от интернет културата, медийния хайп и политическия брандинг.