Американската компания за дигитални плащания Stripe планира да се разшири в цяла Азия, включително в Югоизточна Азия, Япония, Китай и Индия, след като увеличи броя на служителите си в региона с 40% до над 200 души тази година, каза старши изпълнителен директор в компанията.
Десетгодишния стартъп, който създаде регионален щаб в Сингапур преди няколко години, също стартира по-рано през 2020 г. пилотен проект в Индонезия, позволяващ междубанкови преводи за бизнеса.
Ноа Пепър, бизнес ръководител на компанията за Азиатско-Тихоокеанския регион, заяви, че Stripe, която има Amazon за клиент, бързо добавя инженери в региона. Въз основа на обяви за работа в Linkedin, Stripe търси хора с опит в Югоизточна Азия, Япония и Китай.
„APAC е не само най-бързо растящият пазар в света, но е толкова фрагментиран пазар … с различни закони, езици, валути и в някои случаи валутен контрол„, каза Пепър, добавяйки, че Stripe работи за адаптиране към законите на всяка държава и предпочитани начини на плащане.
Компанията предлага продукти, които позволяват на търговците да приемат цифрови плащания от клиенти и набор от услуги за бизнес банкиране. През април, след последния инвестиционен рунд, компанията се оценява на стойност 36 млрд. долара и сега може да струва два пъти повече, съобщи Bloomberg.
В Япония Пепър заяви, че компанията печели търговци, като намалява времето за обработка на плащанията от седмици на дни.
Пепър отказа да даде подробности за размера на бизнеса си в Япония, но заяви, че компанията се готви да пусне услуга, позволяваща плащания „konbini“ за търговци – метод на плащане, при който купувачите купуват онлайн, но плащат пари в магазини.
Анализаторите посочиха трудностите, които Stripe може да срещне по отношение на различните регулации в Азия.
„Първото предизвикателство на Stripe е, че за да могат да изпълняват всеки пазар (в Азия), те трябва да имат много локализирана стратегия и да се конкурират със силни местни играчи„, каза Зенон Капрон, директор в консултантската компания Kapronasia.
Bitget Wallet сключи стратегическо партньорство с Mastercard и доставчика на Web3 плащания Immersve за пускането на нова платежна карта, която позволява на потребителите да харчат криптовалути директно от своите дигитални портфейли.
Изпълнителният директор на Robinhood Влад Тенев разкри в понеделник планове за пускане на токенизирани акции на европейския пазар, като се започне с акции на частните технологични гиганти OpenAI и SpaceX.
Водещата крипто борса Coinbase (COIN) ще пусне на пазара в САЩ от 21 юли безсроюни фючърсни договори, като по този начин ще се превърне в една от първите регулирани организации, предлагащи продукт, който отразява до голяма степен популярните в световен мащаб офшорни безсрочни договори.
Robinhood разшири предлагането си на крипто фючърси, като пусна микро фючърсни договори за XRP, Solana (SOL) и Биткойн (BTC).