Неотдавнашни съобщения на големи корабни компании сочат спиране на пътуванията през Червено море в близост до Йемен поради продължаващите нападения на фракция Хути срещу преминаващи кораби, което води до значителни смущения в световните търговски маршрути.
Това прекъсване оказва влияние върху търговията между Европа и Източна Азия, принуждавайки корабите да плават през Суецкия канал през Червено море или да избират по-дългия маршрут около Африка, което удължава значително времето – до две седмици – на пътуванията им. Според Марк Хопкинс, икономист в Moody’s Analytics, въпреки че 12% от световната търговия преминава през Червено море, се очаква последиците да засегнат предимно Европа и Азия, а не САЩ.
Хопкинс успокои, че смущенията в корабоплаването около Арабския полуостров едва ли ще се отразят съществено на американската икономика. Той подчерта, че транспортните разходи представляват малка част от крайната цена на повечето стоки. Въпреки че някои смущения във веригата за доставки могат да засегнат конкретни отрасли и енергетиката, очаква се тези последици да повлияят повече на търговията с Европа, отколкото на търговията с участието на САЩ.
Икономистът посочи още, че тези събития подчертават рисковете, свързани със задръстванията по световните транспортни маршрути, като наблягат на необходимостта индустриите да наблюдават и евентуално да диверсифицират веригите за доставки, за да намалят тези рискове.
Макар че енергийните пазари отбелязаха 6% увеличение на фючърсите върху суровия петрол WTI след решенията на големите компании за пренасочване на маршрутите, очаква се въздействието върху американските потребители на бензиностанциите да остане в рамките на обичайните ценови колебания.
Въпреки това, поради тези атаки срещу плавателните съдове продължават да съществуват опасения за по-широката световна икономика. Съществуват опасения, че продължителните смущения могат да доведат до ескалация на конфликтите в Близкия изток, което може да дестабилизира както регионалната, така и световната икономика, както подчертаха експерти като Хунг Тран от мозъчния тръст Атлантически съвет.
При положение че американските военни вече участват и е създадена многонационална операция за защита на корабоплаването, потенциалната ескалация продължава да буди безпокойство. Заплахите за корабоплаването в Суец може да накарат предприятията да преразгледат зависимостта си от доставки и материали от чужбина, особено след предишни смущения, причинени от Ковид пандемията и геополитически събития като руската инвазия в Украйна.
Coinbase постави ново начало в крипто пространството в САЩ, като стартира непрекъсната търговия с фючърси върху Биткойн и Етериум, превръщайки се в първата регулирана платформа в страната, която работи денонощно.
Фондацията Етериум започна 2025 г. с мащабна финансова инициатива, като през първото тримесечие отпусна $32.6 милиона под формата на безвъзмездни средства за подкрепа на проекти, които укрепват инфраструктурата, използваемостта и ангажираността на общността на блокчейна.
Основната фондова борса в Бразилия, B3, прави смела крачка към дигиталните активи с предстоящото пускане на фючърсни договори върху Етериум и Solana.
Gemini направи важна крачка в стратегията си за разширяване в Европа, осигурявайки регулаторно одобрение за предлагане на крипто деривати в целия Европейски съюз.