MicroStrategy публикува тримесечните си резултати в четвъртък (29.07), от които се виждат сериозни загуби в Биткойн (BTC). Общо компанията натрупва загуба от $689 милиона. Такава загуба е нереализирана загуба, тъй като компанията не е продала BTC.
Рeзкият спад обаче не обезкуражи изпълнителния директор на компанията Майкъл Сейлър. По време на стрийм с инвеститори, Сейлър заяви, че компанията остава ангажирана да купува повече BTC. В допълнение, компанията също има намерение да се съсредоточи върху обучението на фирми и регулаторни органи.
„Нашата макро стратегия е да придобиваме и държим Биткойн. Ще помогнем да се обясни Биткойн на регулаторните органи, обществеността и медиите„, казва Сейлър.
Освен това компанията оповести общия дълг, сключен през второто тримесечие. Емитирани са облигации в размер на $500 милиона. Сумата беше използвана изцяло при придобиването на 13,005 BTC през юни. Покупката беше за $489 милиона. В резултат на това компанията стана първата, която надхвърля нивото от 100,000 закупени BTC.
Пред акционерите на MicroStrategy Сейлър каза, че е доволен от инвестицията в BTC. Икономистът сподели, че въпреки негативните новини, икономическата среда се подобрява, сценарий, който все още не е отразен в цената.
„Смятаме, че придобиването на Биткойн на този етап ще бъде интелигентен ход. Чувстваме, че има надпревара и се страхувам, че трябва да придобием колкото можем. Изселването от Китай беше наистина добро за Биткойн. Резултатът беше децентрализация на добива по целия свят. В дългосрочен план [това ще се окаже добре] за Биткойн, щатския долар и западните технологии„, казва Сейлър.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Как Grayscale влияе на цената на Биткойн
В крайна сметка Сейлър беше попитан дали MicroStrategy планира да придобие други криптовалути, като Етериум (ETH). Той не отговори директно, но посочи, че досега стратегията на компанията е да се фокусира върху инвестирането в BTC.
Другите области на компанията помогнаха за намаляване на загубите. Общите приходи за второто тримесечие на 2021 г. са $125.4 милиона, което е увеличение от 13.4% в сравнение с второто тримесечие на 2020 г.
Приходите от продуктови лицензи и абонаментни услуги генерират печалба от $32.5 милиона, което е увеличение от 42.3% спрямо същия период на 2020 г. Накрая общият резултат на компанията е загуба от $299 милиона.
Coinbase се насочва към S&P 500, което е знакова стъпка, отразяваща както финансовото развитие на компанията, така и нарастващото доверие на Уолстрийт към крипто сектора.
Криптовалутите вече играят двойна роля в световната икономика – отчасти спекулативен актив, отчасти платежно средство – според нов анализ на Банката за международни разплащания (BIS).
Икономистът Питър Шиф не се впечатлява от еуфорията около най-новото споразумение за митата между САЩ и Китай. Според него Вашингтон просто е отстъпил.
Нова вълна от компании се присъединява към Global Dollar Network (GDN) – инициатива за стабилна монета, водена от Paxos и подкрепена от компании като Robinhood, Galaxy и Kraken.