Пазарната капитализация на всички криптовалути достигна 1 трилион долара.
Според данни от CoinMarketCap, глобалната пазарна капитализация за всички криптовалути е на ниво от 1,003 трилиона долара по време на писане на статията.
Биткойн остава пазарен лидер с пазарна капитализация от $689 милиарда, следван от Етериум с пазарна капитализация от 136 млрд. долара. Tether, XRP и Лайткойн завършват в топ пет.
За последен път общата пазарна капитализация се доближи до 1 трилион долара през януари 2018 г., когато достигна близо $800 милиарда. Това е първият път, когато се пробива нивото от 1 трилион долара.
“Нивото от 1 трилион долара циментира криптовалутите като клас на активи, в който може да се инвестира и който вече не стои на ръба на традиционните финанси като играчка за инвеститорите на дребно”, каза Джак Пърди, анализатор в Messari.
“Това показва, че този клас активи е достатъчно голям, за да поеме големи поръчки, както видяхме наскоро с множество институции, влизащи през последните няколко месеца.”
Някои от тези големи инвестиции идват от фирми като технологичната фирма MicroStrategy, която е събрала над 70,000 BTC с планове да купи още, и базираният в Лондон мениджър на активи Ruffer Investment, който изля 740 милиона долара в Биткойн към края на 2020 година.
С продължението на възхода на Биткойн над 30,000 долара, алткойн индексите набраха скорост.
На пазарите на FTX, индексът му от 10 водещи алткойни се е увеличил с над 30% през 2021 г. “Shitcoin” индексът, представляващ алткойни с малки капитализации, също е спечелил над 20% досега през януари.
Неотдавнашното поскъпване на Dogecoin възроди ентусиазма в цялата общност, като активите се повишиха с 36% само за една седмица.
Strategy направи поредния масивен ход в областта на Биткойн, добавяйки 13,390 BTC към вече значителните си крипто резерви.
Макар интересът на дребно към криптовалутите да остава сдържан, някои анализатори смятат, че пазарът тихо подготвя следващия си пробив.
BlackRock преразгледа документацията си за крипто ETF, за да се справи както с дългосрочните рискове, така и с продуктовата ефективност.