Водещият рекламен регулатор в Обединеното кралство се бори срещу крипто рекламите, за които агенцията твърди, че изглежда се възползват от наивността на клиентите.
Органът за рекламни стандарти (ASA), независимият рекламен регулатор на Обединеното кралство, наложи забрани на седем реклами, свързани с криптовалута, в сряда серия от решения.
Шест от забраните са насочени към крипто борси, включително Coinbase Europe, Kraken, Coinburp, Luno, EXMO и eToro. Британският регулатор обвини всяка една от рекламите, че не илюстрира рисковете от инвестициите в криптовалута.
ASA също така каза, че рекламите са “безотговорни, защото [те] се възползват от неопитността или доверчивостта на потребителите”. Регулаторът забранява на всяка от компаниите да показва повече реклами.
Освен това ASA забрани реклама от веригата пицарии Papa John’s, която публикува в Twitter “превърнете пицата в Биткойн (BTC) на стойност £10.”
Веригата също сподели, че си е „партнирала с LunoGlobal, за да предложи безплатни BTC на стойност £10 за всяка пица, закупена чрез отстъпка от £15, когато похарчите £30″. Papa John’s пусна подобна реклама на уебсайта си.
ASA забрани рекламите за предполагаема злоупотреба с „неопитността или доверчивостта“ на потребителите и за създаване на маркетинг, който „тривиализира инвестициите в криптовалута“.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Биткойн скача след обявлението на Федералния резерв
Съобщава се, че Papa John’s твърдят, че са “провели промоцията, за да повишат осведомеността за връзката между криптовалутата и пицата” в очакване на “денят на Биткойн пицата” през май.
Денят на Биткойн пицата олицетворява 22-ри май 2010 г., денят, в който един от най-ранните участници в мрежата на Биткойн е похарчил 10,000 BTC за две пици на Papa John’s. Стойността на тези две пици към момента би се равнявала на около $490 милиона.
Тайванската комисия за финансов надзор (FSC) даде зелена светлина на професионалните инвеститори да получат достъп до чуждестранни борсово търгувани фондове (ETF) за криптовалути.
Ки Йонг Джу, главен изпълнителен директор на CryptoQuant, подчерта значението на регулирането за бъдещия растеж на Web3 и криптовалутното пространство.
По време на речта си на Форума на главните икономисти на Tsinghua Wudaokou 2024 в Пекин бившият китайски министър на финансите Лу Дзивей призова Китай внимателно да оцени напредъка и рисковете, свързани с криптовалутите.
Дубайският регулаторен орган за виртуални активи (VARA) възнамерява да наложи по-строги насоки за компаниите, които насърчават крипто инвестициите в в региона.