BitPay публикува доклад, който показва, че крипто набира популярност сред потребителите в САЩ като средство за извършване на плащания на дребно.
Докладът също така подробно обяснява защо мащабното масово приемане на криптовалути за плащания все още е далеч от реалността.
Съществуват множество случаи на използване на криптовалута, включително заемане на средства, съхранение на стойност, гейминг и токенизация. Но и до днес те все още са свързани повече с плащания, отколкото с всичко останало.
Въпреки големите тласъци от подходящи „платежни токени“ като Биткойн Кеш и Лайткойн, криптовалутите все още не са повлияли значително на света на плащанията на дребно.
Няколко фактора възпрепятстват приемането на криптовалута в това отношение. Проблеми като скорост и цена на транзакциите, волатилност, ликвидност и конвертируемост, сигурност и риск за контрагента.
За да се направи изживяването толкова гладко, колкото използването на дебитна карта Visa, много организации вярват, че решението се крие в разработването на подходяща инфраструктура от втори слой.
Втори слой се отнася до всяка вторична или допълнителна рамка, която работи върху съществуващ блокчейн. Те обикновено съществуват за подобряване на скоростта и мащаба, но работят независимо от основната верига.
С възникването на все по-добри решения от втори слой, интересът към използването на крипто за плащания нараства.
PYMTS.com, в сътрудничество с BitPay, изготви „Отчет за плащанията с криптовалута“, който разгледа мненията на потребителите в САЩ относно използването на криптовалута като начин на плащане.
Той изследва 8 008 американски потребители и ги класифицира или като настоящ крипто потребител, бивш крипто потребител или такива, които не са потребители. Предположенията за общото население на САЩ бяха направени чрез екстраполиране на резултатите.
Основните акценти в доклада включват, че 16% от населението на САЩ или понастоящем притежава криптовалути, или е имало в даден момент.
29% от потребителите е вероятно да закупят криптовалута, независимо дали са собственици или не. Докладът също така установява, че всички класификации на субекти (потребител, бивш потребител и тези, които не са потребители) предявяват интерес към това да притежават и използват криптовалути за покупки в бъдеще.
18% от пълнолетното население вероятно ще използва криптовалута, за да направи покупка, което се рявнява на около 46 милиона потребители, включително 17 милиона души, които не са потребители на криптовалути.
Тези, които правят покупки, съобщават, че са купували редица неща от бижута до хранителни стоки, както и по-значителни, включително недвижими имоти.
Както се очакваше, като се има предвид класирането му на първо място по пазарна капитализация, Биткойн е най-държаната криптовалута, като 80% от настоящите крипто потребители я притежават.
Въпреки силните намерения да се използва криптовалута за плащания, PYMTS изчислява, че само 1% от продажбите на дребно през следващите 12 месеца ще бъдат платени с криптовалута. Те казват, че съществува голяма разлика между приемането от страна на търговците и интереса на потребителите.
Aave, един от водещите протоколи в децентрализираните финанси, достигна нов етап, като вече има над $40 милиарда в депозити на своите кредитни пазари.
В смела стъпка за съчетаване на традиционни сектори със стратегия за дигитални активи, главният изпълнителен директор на „Bitcoin Magazine“ Дейвид Бейли е начело на сливането между неговата компания Nakamoto, специализирана в Биткойн, и доставчика на здравни услуги KindlyMD.
Coinbase се насочва към S&P 500, което е знакова стъпка, отразяваща както финансовото развитие на компанията, така и нарастващото доверие на Уолстрийт към крипто сектора.
Криптовалутите вече играят двойна роля в световната икономика – отчасти спекулативен актив, отчасти платежно средство – според нов анализ на Банката за международни разплащания (BIS).