Clubhouse, аудио-базирана социална мрежа, води преговори за набиране на финансиране от инвеститори в кръг, оценяващ бизнеса на около 4 милиарда долара, според запознати с въпроса.
Сделка на тази цена би увеличила стойността си четири пъти от януари и ще отразява астрономическите очаквания на инвеститорите за приложението. Clubhouse е едва на година, но се появява от някои от най-големите имена в бизнеса и Холивуд и вдъхновява копия от няколко от най-големите социални мрежи в света.
Не е ясно каква сума Clubhouse се стреми да събере или кои инвеститори участват. Условията на кръга все още могат да се променят, твърдят хората, които поискаха да не бъдат назовани.
Пол Дейвисън и Рохан Сет стартираха Alpha Exploration Co., стартъпа зад Clubhouse. Приложението позволява на потребителите да водят свои собствени онлайн радио предавания. Слушателите могат да слушат интервюта или дискусии и да поискат да участват в чатове на живо.
Андресен Хоровиц е основен приносител на приложението, който първоначално оцени компанията майка на 100 милиона долара преди инвестицията през януари на 10 пъти тази оценка. (Bloomberg LP, компанията майка на Bloomberg News, инвестира в Andreessen Horowitz.)
Конкупренти бързо се заеха със собствените си версии на Clubhouse. Twitter Inc. представи един, наречен Spaces. Facebook Inc. проучва идеята. LinkedIn и Slack Technologies Inc. на Microsoft Corp. също заявиха, че работят по подобни функции за своите мрежи.
MetaMask, водещ крипто портфейл, обяви, че скоро ще стартира нова функция, наречена “смарт транзакции”. Тази функция, която ще бъде въведена тази седмица, бележи първата от поредица актуализации, съобразени с наскоро представената пътна карта на портфейла.
През първото тримесечие на 2024 г. финтех индустрията стана свидетел на близо 500 транзакции за финансиране и сливания и придобивания, с особен акцент върху застрахователните технологии, крипто и блокчейн секторите, според данни, събрани от Royal Park Partners (RPP).
Финтех гигантът Ripple разкри стратегическо сливане с HashKey DX, базираното в Токио подразделение на HashKey Group, компания за финансови услуги за дигитални активи.
HSBC и PayPal са част от нова инициатива, изследваща квантово безопасната криптография в плащанията, целяща справяне с потенциалните рискове за киберсигурността, породени от нововъзникващите квантови компютри.