Банковият гигант JPMorgan създаде нов блокчейн отдел, наречен Onyx, тъй като неговата "JPM Coin" е готова за търговска употреба.
Такис Георгакопулос, глобален ръководител на плащания на едро в JPMorgan, каза пред CNBC, че голяма международна технологична компания вече използва JPM Coin за трансгранични плащания. Той не разкри името на компанията.
Георгакопулос каза, че JPMorgan стартира Onyx, защото блокчейн решенията „могат да се превърнат в истински бизнес“ за банката.
JPMorgan пусна своя базиран на блокчейн токен JPM Coin през февруари 2019 г. По това време банката заяви, че ще бъде използван за уреждане на трансгранични плащания по-бързо и по-евтино. Всеки JPM Coin може да бъде осребрен за един щатски долар или други фиатни валути.
JPMorgan също ребрандирa своята базирана на блокчейн мрежа, наречена „Interbank Information Network“ на Liink. Умар Фарук, по-рано ръководител на блокчейн проектите на JPMorgan, сега е назначен за главен изпълнителен директор на Onyx.
Като част от своите блокчейн предложения, банката също се стреми да създаде нови, отделни релси за плащания за централните банки, които са проявили интерес към създаването на дигитални валути.
Shopify прави по-голяма крачка в областта на дигиталните плащания, като тества транзакции със стабилна монета, използвайки USDC на Coinbase Base, бърза и евтина Етериум мрежа от втори слой.
Двупартийната инициатива в Конгреса дава на най-големите американски търговци нова причина да се заинтересуват от блокчейн технологията.
Вълна от интерес към стабилните монети залива корпоративна Америка, като все повече компании – големи и малки – проучват решения за плащания, базирани на блокчейн, за да заобиколят традиционните неефективности.
SG Forge, дъщерното дружество на Société Générale, фокусирано върху криптовалутите, се готви да въведе нова стабилна монета, деноминирана в долари, което бележи по-задълбочено навлизане на традиционните европейски банки в областта на дигиталните активи.