Компанията за финансови услуги, която се ръководи от съоснователя и главен изпълнителен директор на Twitter (TWTR) Джак Дорси, обяви в четвъртък, че е купила 4,709 Биткойна на стойност от 50 милиона долара.
Инвестицията представлява почти 1% от общите активи на компанията към второто тримесечие на 2020 г.
„Ние вярваме, че Биткойн има потенциал да бъде по-вездесъща валута в бъдеще„, заяви в изявление главният финансов директор на Square, Амрита Ахуджа.
„С нарастването на приемането възнамеряваме да се учим и да участваме дисциплинирано.“
Това не е първият набег на Square в криптопространството. През 2018 г. компанията разшири своята услуга за мобилни разплащания Cash App, за да поддържа търговия с Биткойн, дори за потребители без банкова сметка. И през 2019 г. стартира Square Crypto, който отпуска безвъзмездни средства за разработчици и дизайнери на Биткойн.
Досега бичият сантимент на Square спрямо Биткойн се е изплатил. През август, компанията съобщи, че приходите от търговия с Биткойн от Cash App са се увеличили с 600% от предходната година, достигайки 875 милиона долара. Криптовалутата представлява и почти половината от общите продажби на Square от 1,92 милиарда.
Тази година беше добра за Биткойн. Той нарасна с повече от 50% през 2020 г., отчасти защото щатският долар понесе удар по време на пандемията. След като Square обяви инвестицията, цената на един Биткойн се повиши с повече от 2% до около 10,900 долара.
BlackRock преразгледа документацията си за крипто ETF, за да се справи както с дългосрочните рискове, така и с продуктовата ефективност.
Биткойн отново тества нови върхове, след като премина $104,000, възвръщайки оптимизма в крипто пространството.
Спот Биткойн ETF-ът на BlackRock, IBIT, се очертава като доминиращ играч в областта на дигиталните активи, привличайки милиарди, докато конкурентите му изостават.
Докато все повече публични компании предприемат смели стъпки, за да напълнят балансите си с Биткойн, Coinbase – едно от най-известните имена в бранша – умишлено избягва да следва този път, посочвайки дългосрочното управление на риска и съобразяването с клиентите като основни причини.