Ново проучване на 'The Economist Intelligence Unit' разкрива, че има още много работа, преди обществото да придобие доверие в Биткойн (BTC) и други криптовалути.
Проучването показва, че 64% от 3048 респонденти използват дигитални разплащания като онлайн банкиране, мобилни плащания и дигитални валути, за да платят за над половината от своите покупки.
Резултатите сочат към това, че криптовалутите са най-малко предпочитаните като метод на плащане. Само 5% от анкетираните съобщават, че винаги използват криптовалута за покупки, а 10% казват, че използват крипто активи често. Кредитните карти са най-популярният метод за плащане, следван от онлайн банкиране, пари в брой и след това криптовалута.
Резултатът от проучването през 2020 г. относно дигиталните плащания излиза, когато света преминава към безкасови финансови транзакции на фона на пандемията от коронавирус. Инвеститорите вливат големи пари в мобилните финтех платформи, докато онлайн активността расте. Гигантът за обработка на плащания Stripe, който е оценен на $36 милиарда, тъкмо завърши кръга на финансиране от $600 милиона миналата седмица. Revolut събра $500 милиона при оценка от $5,5 милиарда през февруари.
Но новите платформи, базирани на блокчейн, все още се опитват да изградят своята ниша с масовите потребители. Сред дигиталните валути респондентите имат най-малко доверие в криптовалутите, които не са подкрепени от правителството или която и да е организация, като Биткойн. Тридесет и осем процента твърдят, че тези децентрализирани криптовалути не са надеждни, докато 26% казват, че се чувстват уверени при използването им.
Респондентите имат по-голямо доверие в използването на дигитални валути на правителства или централни банки (CBDC), като 54% споделят, че тези активи са надеждни, а 14% твърдят, че не са надеждни.
Докладът цитира няколко фактора, които възпрепятстват широкото използване на криптовалута.
„…Въпросите за доверието, възможностите за използване и разбирането продължават да възникват.“
Управлението на дигиталните валути също изисква определени умения, а криптовалутата до голяма степен се разглежда като високорисков актив отчасти поради нейната волатилност.
Най-големите купувачи на Биткойн през 2025 г. няма да бъдат дребните търговци, нито дори гигантите в ETF сферата – а бизнеса.
Американските регулаторни органи отново отложиха действията по предложения спот Solana борсово търгуван фонд, като отложиха евентуалното одобрение за последното тримесечие на 2025 г.
Последният опит на Аризона да интегрира дигиталните активи в системата си за публични финанси се сблъска с противоречиви резултати тази седмица.
Dogwifhat (WIF) е мемe монета, базирана на Solana, пусната на пазара през ноември 2023 г.