Джак Дорси, главен изпълнителен директор както на Twitter, така и на платежния процесор Square, търси дизайнер, който да помогне за обновяване на имиджа на Биткойн и за формирането на това как популярната криптовалута ще бъде интегрирана в мейнстрийма.
Биткойн като децентрализирано образувание няма централна база, няма главен изпълнителен директор и маркетингов екип. Имайки това предвид, впечатляващо е как неговото име, бранд и употреба са се разпространили по целия свят въз основа единствено на неговата форма и функция.
Реклама, публикувана в Medium страницата на Square, призовава „дизайнер, който да помогне за формирането на бъдещето на начина, по който биткойн ще бъде въведен в мейнстрийм“. Тя беше написана от Робърт Андерсън, основател-дизайнер на Square и Cash App.
Изпълнителният директор на Twitter от известно време е откровен фен на криптовалутите като Биткойн.
Обявата за работа е интересна, тъй като изглежда, че Square е водеща при промяна на облика на финансовата система с отворен код. По-нататък в обявата се гласи: „Това е шанс да се съсредоточите върху създаването на дългосрочната визия за дизайн на Биткойн.“
Някои може да намерят идеята на Square да променят визията на Биткойн и да използват традиционните дизайнерски и маркетингови начини за самонадеяна. Вероятно обаче основата за това възобновяване на образа на най-старата криптовалута е добра.
Много, ако не цялото развитие и напредък на Биткойн е направено чрез демократичен процес поради децентрализирания му характер. Необходимо е да се постигне консенсус за всякакъв вид подобрения на блокчейна; не трябва ли да е същото за дизайна на монетата?
Изглежда, че Square има предвид това, добавяйки също, че избраният от тях Биткойн дизайнер ще трябва да бъде наясно със социалния консенсус.
„Ако започне да се очертава социален консенсус около определен подход, тогава ще работим съвместно, за да ангажираме правилните хора в екосистемата, за да усъвършенстваме идеите и дизайна и да помогнем за катализиране на изпълнението в местата, където се изискват промени.“
Пространството на криптовалутите привлече достатъчно внимание от предприятия, правителства и големи компании, но възприятието за самия Биткойн често все още е изкривено.
Първият основен случай на използване на монетата беше финансов инструмент за тъмната мрежа – за закупуване и продажба на незаконни стоки – и днес тази вяра все още съществува в много сфери.
Ребрандирането и новият дизайн може да изглежда повърхностно за образувание като Биткойн, което стигна толкова далеч без никаква форма на реклама или маркетинг, но би могло да бъде важна стъпка в задвижването на следващата вълна от масово, институционално приемане.
Френската технологична компания Blockchain Group увеличава своите активи в Биткойн чрез емитиране на конвертируеми облигации на стойност €63,3 милиона ($72 милиона), което е най-новата й стъпка към позиционирането си като холдингова компания с голям дял в ВТС.
След силен ръст към нови върхове, Биткойн може да губи инерция. Някои анализатори предупреждават, че водещата криптовалута може скоро да се върне към нивото от $100,000, не поради мечи фундаментални фактори, а поради отслабващия технически импулс.
Trump Media & Technology Group се впуска по-дълбоко в криптовалутите с инвестиция от $2.5 милиарда в Биткойн, с цел да укрепи присъствието си във финансовия сектор.
Strategy увеличи своята постоянно нарастваща Биткойн хазана, придобивайки още една голяма партида BTC като част от своята стратегия за акумулиране.