Джон Де Мол, холандски милиардер и собственик на местните предавания Big Brother и The Voice, заведе дело срещу Facebook за крипто реклами, които използват неговия образ без разрешението му, съобщават Ройтерс на 5-ти юни.
Според докладът, рекламите популяризират криптовалутни измами, използвайки имиджа на Мол, което според него оказва неблагоприятно влияние върху репутацията му.
Въпросните реклами разпространяват фалшиви фирми, свързани с криптовалути или насърчават потребителите да изпращат пари, за да купуват биткойни, като същевременно твърдят, че проектите имат подкрепата или личното участие на Мол.
Според Ройтерс, адвокатите на Мол твърдят, че потребителите са загубили 1,7 милиона евро вследствие на подобни действия, както и че има други холандски знаменитости, които са били мишени.
Жаклин Шаап, един от адвокатите, отбеляза, че Facebook трябва да предотвратява подобни инциденти и че настоящият процес на проверка не е достатъчен.
Роб Кост, директор на продуктовия мениджмънт във Facebook, каза пред репортерите, че компанията се отнася много сериозно към заблуждаващи реклами, които нарушават политиката на социалната медия.
„Това включва и рекламите, в които са замесили и г-н Де Мол.“
Собствената търсачка и рекламна платформа на Bing от Microsoft отбеляза, че миналата година са блокирани над пет милиона реклами, свързани с криптовалути.
Наскоро, FinancialTimes разпространиха информация, че регулаторът на САЩ – Commodity Futures Trading Commission (CFTC) е в преговори с Facebook за предстоящия им стейбълкойн.
Ripple официално подаде заявление за национален банков лицензи от Американската служба за валутен контрол (OCC), с цел да установи нов регулаторен стандарт за доверие на пазара на стабилните монети.
Според известния ветеран на пазара Питър Бранд, търговията не е пътят към просперитета за по-голямата част от хората.
Първата седмица на юли носи няколко важни събития в САЩ, които могат да повлияят както на традиционните пазари, така и на сектора на криптовалутите.
Рик Еделман, един от най-влиятелните гласове в областта на личните финанси, радикално промени позицията си по отношение на разпределението на криптовалутите. След години на предпазлив оптимизъм, той вече вярва, че дигиталните активи заслужават много по-голям дял в инвестиционните портфейли от всякога.