След много спекулации относно датата на излизане, най-голямата японска банка, Mitsubishi UFJ Financial Group Inc. най-накрая обяви плановете си да пусне дългоочакваната си вътрешна цифрова валута.
<a style="" href="https://www.japantimes.co.jp/news/2019/04/09/business/corporate-business/mitsubishi-ufj-issue-digital-cur ren cy-japan-called-coin-end-year/#.XLISwdjVJPZ“ target=“_blank“ rel=“noopener noreferrer“>Japan Times съобщава, че президентът на групата Майк Канетцугу разкри тази седмица, че фирмата възнамерява да пусне монета преди края на 2019 година.
Според президента, MUFJ ще окуражи бизнеса, включително търговците на дребно и ресторантите да приемат Coin, с намерението да постигне по-широко приложение, което ще доведе до „свързани икономически блокове“.
Той също така разкри, че Coin ще позволи на различните участващи фирми да открият недостъпна преди това информация за техните клиентски бази, за да им служат по-добре.
През февруари JP Morgan пусна своя собствена цифрова валута, наречена „JPM Coin“, с цел уреждане на повече от 6 трилиона долара дневни плащания между клиенти.
Целта на разработването и стартирането е да се намалят разходите, свързани със закупуването, съхраняването и транспортирането на физически монети и банкноти, които стават неустойчиви в японската икономика.
MUFJ осъзнават, че цифровите валути представляват начин за намаляване на разходите, свързани с физическите валути, и включват редица нови функции. Канецугу смята, че самото тегло на финансовата инфраструктура на банката ще бъде достатъчно, за да убеди бизнесите да приемат монетата им.
Освен уникалната си функционалност като цифрова валута, поддържана от банка, Coin ще бъде интегрирана и с новото мобилно приложение на MUFJ, което ще позволи на потребителите да управляват всичките си кредитни карти и услуги за награди на едно място. Платформата ще може и да изпълнява различни управленски функции и се очаква да бъде пусната до края на юни 2019 година.
Според Канецугу, внедряването на Coin е в съответствие с целта на банката да се изгради “организация, на която се разчита и се ползва с доверие в световен мащаб и представлява иновация”. MUFG в никакъв случай не е първата голяма финансова институция, която поне проучва възможността за въвеждане на вътрешен цифров токен.
Според главния оперативен директор на Bitwise Мат Хуган класическият четиригодишен цикъл на крипто пазара, дълъг период от време, задвижван от пониженията на цената на Биткойн и поведението на инвеститорите, губи значението си.
Strategy, компанията, известна преди като MicroStrategy, обяви цената на ново набиране на капитал в размер на $2.47 милиарда чрез първично публично предлагане на привилегировани акции с променлив лихвен процент (STRC).
Нов доклад на MEXC разкрива поразителна смяна на поколенията в поведението при търговия с криптовалути: Търговците от поколението Z бързо възприемат инструментите с изкуствен интелект като основни компоненти на своята стратегия.
Крипто пазарът загуби 1.02% през последните 24 часа, воден от резкия спад на Биткойн и отслабващия интерес към алткойните.