Феликс Кйелберг, известен като PewDiePie, е един от най-популярните създатели в света. От април 2019 г. неговият канал има 93 милиона абонати и 21 милиарда гледания.
В YouTube той е най-абонираният и десетият най-гледан създател на съдържание на платформата. Според оценките годишният му доход от платформата възлиза на над 10 милиона долара, като YouTube получава съпоставим размер на дохода.
На 9-ти април, PewDiePie обяви партньорство с DLive, базирана се на blockchain платформа за streaming, изградена върху тестовата мрежа Lino, „децентрализирана автономна екосистема за съдържание“.
Лично аз мисля, че е наистина страхотно да има създаден уебсайт, който да приоритизира създателите. Наистина съм развълнуван от DLive и аз съм развълнуван, че най-накрая отново ще излъчвам на живо.
В своето изявление, Кйелберг спомена, че причините за развитието включват високите такси на YouTube и слабите стимули. Междувременно той описва системата за възнаграждение на DLive като “революционна”.
За разлика от други платформи, DLive не взема процент от таксите, ако някой дари или се абонира. YouTube и Twitch взимат между 30 и 50 процента от приходите, генерирани от създателите. „Не и при DLive, там всичко отива при създателя“, казва PewDiePie.
В първото си излъчване, PewDiePie той ще дари до $ 50,000 на други създатели на съдържание чрез разпространението на платформата на Lino – само от потребители, които го гледат на платформата.
Самите зрители са възнаградени за вниманието им. Както каза PewDiePie:
Зрителите също могат да печелят LINO точки, които са валута, като гледат излъчващите.
DLive е създадена, за да се бори с неуместните изисквания за монетизация и “несправедливите” практики на централизирани медийни платформи. Основателят и изпълнителният директор на DLive – Чарлз Уайн – каза следното:
Повечето от нас започнаха като създатели или гледащи съдържание в YouTube или Twitch… Ние сме допринасяли в продължение на години и сме свидетели на това, как традиционните платформи растат от най-ранните си стадии до компании с милиарди долари. Но какво получихме в замяна? По-високи барове за монетизация, нечестно популяризиране на съдържанието и по-малко приходи поради увеличените такси за платформата.</s tron g>
Според главния оперативен директор на Bitwise Мат Хуган класическият четиригодишен цикъл на крипто пазара, дълъг период от време, задвижван от пониженията на цената на Биткойн и поведението на инвеститорите, губи значението си.
Strategy, компанията, известна преди като MicroStrategy, обяви цената на ново набиране на капитал в размер на $2.47 милиарда чрез първично публично предлагане на привилегировани акции с променлив лихвен процент (STRC).
Нов доклад на MEXC разкрива поразителна смяна на поколенията в поведението при търговия с криптовалути: Търговците от поколението Z бързо възприемат инструментите с изкуствен интелект като основни компоненти на своята стратегия.
Крипто пазарът загуби 1.02% през последните 24 часа, воден от резкия спад на Биткойн и отслабващия интерес към алткойните.