Meчият крипто пазар се задържа повече от една година и не е ясно кога биковете отново ще започнат да се появяват.
Тази тенденция на мечките повлия най-силно на ICO. Въпреки низходящия пазар и скептичния подход на инвеститорите на дребно, зашеметяващите 48% от текущите ICO все още нямат Minimum Viable Product (MVP) според статистиката от Icobench.
Minimum Viable Product или минимално приложимия продукт е продукт, който е достатъчен, за да задоволи любопитството на ранните клиенти и инвеститори относно възможностите на една компания или екип. В повечето случаи MVP се създава и представя преди дадена компания или екип търси външно финансиране.
Няколко крипто проекта ще привлекат общността със своите планове и прогнози за набиране на средства. Въпреки това, с добавената трудност за набиране на средства по време на мечия пазар, е зашеметяващо да се видят ICO проектите без MVP.
Броят на завършените ICOs намалява от началото на 2018 година.
През февруари 2019, Icobench докладва 78 завършени ICO, което е около половината от отчетени през януари. Нещо повече, само 23 от февруарските ICO набраха средства. Въпреки това, 11 ICO разсрочиха за следващите няколко месеца.
Степента на успех на ICO спадна до 29% през февруари (в сравнение с 32% през януари), но в момента има покачване.
В момента има 439 текущи ICO, а 48% от тях нямат MVP. Това означава, че повече от 200 ICO, които в момента привличат средства, нямат MVP, за да уверят заинтересованите инвеститори.
Крипто проектите, които са изградени върху други блокчейн (или които не изискват блокчейн), определено могат да имат MVP преди започване на ICO. Проектите, които изграждат нов блокчейн, може да не успеят да направят това, но способностите на екипа могат да бъдат доказани и показани по други начини.
Моделът на ICO за набиране на средства се оспорва от STO, за който се предполага, че е по-добър и по-безопасен за инвеститорите на дребно.
Както показва таблицата по-долу, ключовата дума „STO“ се радва на много популярност в последно време (измерена от Google Trends). Обаче много малко проекти в крипто пространството са отишли в тази посока. Това може да се дължи на несигурността, която все още се върти около крипто регулациите.
STO предлагат токени, които се класифицират като финансови ценни книжа за акредитирани инвеститори. Има няколко платформи, чрез които могат да бъдат достъпни секюрити токените и вече има много примери за такива на пазара. Също така има по-малък натиск върху STO да предоставят MVP, защото токените представляват финансова сигурност, призната от закона.
Макар ICO с MVP да изглеждат по-надеждни от ICO без MVP, инвеститорите на дребно не се интересуват толкова от това, тъй като понастоящем по-малко от половината от 100-те криптовалути имат работещи продукти, които се използват.
Според главния оперативен директор на Bitwise Мат Хуган класическият четиригодишен цикъл на крипто пазара, дълъг период от време, задвижван от пониженията на цената на Биткойн и поведението на инвеститорите, губи значението си.
Strategy, компанията, известна преди като MicroStrategy, обяви цената на ново набиране на капитал в размер на $2.47 милиарда чрез първично публично предлагане на привилегировани акции с променлив лихвен процент (STRC).
Нов доклад на MEXC разкрива поразителна смяна на поколенията в поведението при търговия с криптовалути: Търговците от поколението Z бързо възприемат инструментите с изкуствен интелект като основни компоненти на своята стратегия.
Крипто пазарът загуби 1.02% през последните 24 часа, воден от резкия спад на Биткойн и отслабващия интерес към алткойните.