Нюкасъл Юнайтед и Кардиф Сити, английските отбори от Висшата лига, са в разговори с SportyCo, децентрализирана платформа за инвестиции и финансиране, за да стартират кръга си за първоначално предлагане на токени (ICO). SportCo по-рано си партнира с Avai, за да събере около $20 милиона чрез публична продажба на AVAI токени. Фирмата е и главен спонсор на Еспаньол.
Партньорството ще даде възможност на клубовете да започнат продажбата на своите частни цифрови токени като ценни книжа / комунални услуги. Тъй като заинтересованите участници купуват тези токени, те или ще спечелят определен дял в приходите на клубовете, или ще получат допълнителни ползи за използването на токена за покупки, свързани с играта.
The Mag подчертават лошото финансово състояние на Нюкасъл Юнайтед и Кардиф Сити. Докато Нюкасъл Юнайтед по-рано са били загубили доста приходи заради лоши управленчески решения – тези, предприети от собственика на клуба Майк Ашли. Кардиф Сити са изправени пред дълг от над $150 милиона, по-голямата част от които дължат на Винсънт Тан, малайзийски инвестиционен магнат.
Кардиф дори съкрати разходите за заплати до 20.6 милиона паунда, което е с 18% по-надолу в сравнение с предходната година.
Сър Джон Маджески, видна фигура във Висшата лига, веднъж каза, че ръководенето на футболен клуб не е за хората със слаби сърца и че трябва да имаш дълбоки джобове, за да ги управляваш гладко, особено когато повечето клубове действат на загуба.
Някои често срещани проблеми пречат на футболните клубове да управляват правилно своите финанси. Заплатите на футболистите се считат за прекалено високи и плащането на ненужно тежки комисионни на техните агенти се прибавя към общия недостиг на печалба. Както и да е, футболът продължава да бъде ключова част от икономическите стратегии на държавата или дори на нацията.
Разбирането, че ръководенето на футболен клуб не винаги може винаги да е шоу на някоя богата личност, футболните клубове се събуждат за възможността да станат обществени. ICO донякъде опростяват процеса, като позволяват на организациите да набират средства, като продават цифрови токени, които могат да бъдат използвани като доказателство за собственост или инструменти, за да се ползват отстъпки и оферти от емитентите. Методът на дигитализирания crowdfunding, досега, привлече нови компании, които искат да наберат средства за изграждане на приложения, базирани на блокчейн.
„Парите, отпуснати от crowdsale, отиват направо в клубната инфраструктура, която ще остане в клуба завинаги“, заяви Марко Филе, съосновател на SportyCo. „С тази първоначална оферта предлагаме нова глава във футбола и спортната индустрия като цяло.“
Притежанието на криптовалути в САЩ нараства стабилно през последните няколко години, но далеч не е широко разпространено.
Последните дни на юли могат да донесат критични събития, които да променят настроенията на инвеститорите и да повлияят на следващия етап от развитието на крипто пазара.
Тайлър Уинкълвос, съосновател на крипто борсата Gemini, обвини JPMorgan, че отмъщава на платформата, като замразява усилията ѝ да възстанови банковите услуги.
Известният автор и финансов преподавател Робърт Кийосаки предупреждава обикновените инвеститори, които разчитат твърде много на борсово търгуваните фондове (ETF).