Френският футболен гигант "Париж Сен Жермен" (ПСЖ) ще стартира своята криптовалута с токен предлагане, което има за цел да стимулира своите поддръжници в блокчейн.
Развитието вижда ново партньорство между най-големия френски клуб в Лига 1, Париж Сен Жермен и блоковата компания Socios.com със седалище в Малта. Партньорството се основава на концепцията „социо“, която вече съществува между футболните фенове на Реал Мадрид и Барселона.
ПСЖ играе на най-високото ниво във футболната лига на Франция и е приветстван като „най-популярния“ отбор на страната. Клубът е собственост и финансиран от държавна инвестиционна фирма в Катар и притежава рекорда за най-високата такса за трансфер, платена с покупката на бразилската футболна звезда Неймар от Барселона в размер на $263 милиона през 2017 г.
Сосиос се описва като дигитализирана форма на концепцията за управление на тълпата на Реал Мадрид и Барселона – „socios“ означава член или сътрудник на испански език. Платформата се захранва от спортен блокчейн, наречен chiliZ, което има подкрепата на високопрофилни играчи от крипто индустрията, които включват крипто борсата Binance. chiliZ е събрал от финансирането досега $66 милиона, според източници.
Главният изпълнителен директор на Chilliz Алекс Драйфус обясни, че платформата очаква бъдещо сътрудничество с други топ футболни клубове.
Ние се фокусираме върху борда на най-големите клубове в Европа и през следващите седмици ще обявим и други големи клубове, които също ще се присъединят към нашата платформа. Извън Франция, нашият приоритет е клубовете във Великобритания, Италия, Испания и Германия.
Партньорството на ПСЖ с платформата ще позволи на клуба да стартира Fan Token Offering (FTO), който дава на феновете достъп до клубни токени, които имат право на глас и могат да предоставят VIP статут и / или награди на своите притежатели.
Феновете ще имат възможност да гласуват за „козметични“ решения (избирайки цветовете на клуба, стадионите и логото на клуба) и някои спортни аспекти (MVP, Играч на мача или месец, приятелски срещи, летни турнета, благотворителни линии и др.).
„Париж Сен Жермен е решен да се възползва от възможностите, които може да осигури крипто. Тази революционна технология ще има важно влияние върху цялостната бизнес стратегия на клуба и начина, по който се занимаваме с нашите фенове „, добави той.
Фен токентие Saint Germain ще се търгуват на пазара socios.com, но само срещу родния токенл chiliZ ($ CHZ). Клубът FTO ще се проведе преди началото на идния футболен сезон, въпреки че точната дата и ценообразуване още не са разкрити.
Драйфъс каза, че докато ПСЖ е първият високопоставен клуб, който се присъединява към инициативата, платформата в крайна сметка има за цел да ангажира „стотици милиони“ футболни фенове на многобройни футболни клубове от цял свят. Драйфус заяви, че платформата ще помогне да се ангажират и да се образоват основна демография за блокчейн и крипто.
Драйфъс е позната фигура в сцената на малтийския блокчейн, която вече е довела няколко крипто компании в Малта, включително Binance. Той също така участва в Малтийския блокчейн, който в момента се строи в процъфтяващия град Слиема и който има за цел да обедини крипто и блокчейн компании под един покрив.
В началото на седмицата крипто пазарът бе подложен на нов продажбен натиск, който разшири спада от неделя, тъй като трейдърите реагираха на последните събития.
Тази седмица няколко ключови икономически доклада от САЩ могат да повлияят на посоката на крипто пазарите, които остават силно чувствителни към по-широките макроикономически тенденции.
След значителния хак на Bybit, при който бяха откраднати $1.5 милиарда в Етериум, няколко известни фигури в китайското крипто пространство се включиха в помощ на борсата, като депозираха ETH, за да повишат ликвидността.
Ки Йонг Джу, главен изпълнителен директор на CryptoQuant, наскоро сподели интригуваща гледна точка за меме токените, като ги свърза с теорията на Карл Юнг за „колективното несъзнато“.