Според няколко публикации в социалните медии, платежният гигант Stripe се готви да пусне на пазара платежен продукт, базиран на стабилни монети.
Новата инициатива следва придобиването на Bridge от Stripe, компания за услуги в областта на стабилните монети, която бе купена за $1.1 милиарда през октомври 2024 г.
Изпълнителният директор на Stripe Патрик Колисън сподели в X, че компанията от повече от десетилетие се стреми да създаде продукт за стабилни монети. Сега тази визия най-накрая се превръща в реалност.
Разработчикът на Stripe Джен Ким потвърди, че продуктът е „готов за тестване“, като компанията активно събира обратна връзка от първите потребители.
Въпреки че подробностите все още са оскъдни, Ким посочи, че Stripe първоначално ще се насочи към клиенти извън САЩ, Европейския съюз и Обединеното кралство.
Toй добави, че в рамките на първите три месеца от предлагането на услугите за стабилни монети Stripe е обработила плащания от потребители в над 90 страни чрез фактури и разплащателни платформи.
Чрез интегрирането на стабилни монети компанията цели да разшири обхвата си в региони, където достъпът до банкови услуги остава ограничен, но криптовалутите се приемат все по-бързо.
Този ход отговаря и на нарастващото търсене на по-бързи, по-евтини и безгранични глобални платежни решения. Стабилните монети предлагат обещаваща връзка между традиционните финанси и крипто икономиката – връзка, в която Stripe вече планира да поеме водеща роля.
Обновената платформа X на Илон Мъск се готви да пусне на пазара инструменти за търговия и плащания, с цел да превърне бившия Twitter в единна финансова екосистема.
Най-високопоставеният банкер в Китай, Пан Гонгшен, потвърди отново стремежа на страната да ускори глобалното разпространение на дигиталния юан, като подчерта плановете за създаване на международен оперативен център за електронния юан в Шанхай.
Shopify прави по-голяма крачка в областта на дигиталните плащания, като тества транзакции със стабилна монета, използвайки USDC на Coinbase Base, бърза и евтина Етериум мрежа от втори слой.
Двупартийната инициатива в Конгреса дава на най-големите американски търговци нова причина да се заинтересуват от блокчейн технологията.