Продажбите на незаменяемите токени (NFT) продължиха да намаляват през септември, като месечните обеми на продажбите не успяха да се възстановят.
NFT продажбите възлизат на $296 милиона, което е с 20% по-малко от сумата от $373 милиона през август, според CryptoSlam. Тази цифра представлява зашеметяващ спад от 81% в сравнение с пика от $1.6 милиарда през март, който бе най-успешният месец за продажби на дигитални колекционерски предмети през 2024 г.
Последният път, когато месечните обеми на продажбите паднаха под $300 милиона, бе през януари 2021 г., когато те се сринаха до $109 милиона. Освен това общият брой нa транзакциите спадна с 32%, като от 7.3 милиона през август се понижи до 4.9 милиона през септември.
Въпреки тези спадове средната стойност на NFT сделките отбеляза увеличение, като нарасна с 18% от $50.71 през август до $60 през септември.
Междувременно Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC) започна да отделя внимание на NFT пазара. На 28 август главният изпълнителен директор на OpenSea Девин Финцър разкри, че платформата е получила известие от SEC, в което се твърди, че някои незаменяеми токени може да бъдат класифицирани като нерегистрирани ценни книжа.
На 16 септември Комисията наложи глоба в размер на $750,000 на NFT продажбите от Flyfish Club, по подобни причини. Въпреки това комисарите на SEC Хестър Пиърс и Марк Уйеда разкритикуваха това действие по прилагане на закона, като заявиха, че продаваните от Flyfish токени са просто различен метод за продажба на членство.
Лука Шнетцлер, главен изпълнителен директор на популярната колекция NFT Pudgy Penguins, отхвърли действията на SEC, като ги определи като „глупости“. В предишна дискусия той предположи, че ако SEC се насочи към OpenSea, ще трябва да се обърне и към по-големи структури, участващи в NFT, като Sotheby’s, Nike и Pokémon.
Според главния оперативен директор на Bitwise Мат Хуган класическият четиригодишен цикъл на крипто пазара, дълъг период от време, задвижван от пониженията на цената на Биткойн и поведението на инвеститорите, губи значението си.
Strategy, компанията, известна преди като MicroStrategy, обяви цената на ново набиране на капитал в размер на $2.47 милиарда чрез първично публично предлагане на привилегировани акции с променлив лихвен процент (STRC).
Нов доклад на MEXC разкрива поразителна смяна на поколенията в поведението при търговия с криптовалути: Търговците от поколението Z бързо възприемат инструментите с изкуствен интелект като основни компоненти на своята стратегия.
Крипто пазарът загуби 1.02% през последните 24 часа, воден от резкия спад на Биткойн и отслабващия интерес към алткойните.