Таксите за газ в Етериум наскоро спаднаха до най-ниското си ниво от пет години насам, дори когато цената на ETH се бори за печалби.
В нов доклад на Kaiko се обсъжда този спад и възможните му последици за стойността на Етериум.
Според Kaiko таксите за газ на Етериум са спаднали до петгодишно дъно. Това намаление до голяма степен се дължи на засиленото използване на решения от втори слой и на актуализацията Dencun през март.
Dencun въведе функции като „Blobs“, които значително намалиха разходите за транзакции за мрежите от втори слой. В резултат на това мрежи като Arbitrum и Base вече могат да публикуват данни в Етериум по-рентабилно.
Въпреки че по-ниските такси за газ може да изглеждат полезни, те идват с недостатък. Намаляването на таксите за транзакции означава, че се изгарят по-малко ETH, което води до увеличаване на общото предлагане на Етериум. От април насам това увеличение на предлагането е постоянно, което поражда опасения за потенциалното му отрицателно въздействие върху цената на Етериум.
Исторически погледнато, Етериум е изпитвал значителни колебания в таксите за газ, особено по време на DeFi бума през 2021-22 г. Сегашният спад на таксите е част от по-широка тенденция на намаляване на мрежовите разходи поради технологичния напредък. Въпреки това нарастващото предлагане на фона на фактори като спот Етериум ETF може да потисне ръста на цената на Етериум в краткосрочен план.
Токенът на Pi Network се върна до около $0,60, след като внезапен срив го понижи под $0.50 и дори за кратко до $0.40, което обезпокои притежателите, които вече бяха разочаровани от месеците мълчание от страна на основния екип.
Блокчейн данните предполагат, че компанията за количествени инвестиции Manifold тихомълком е натрупала значително количество от родния токен на Curve Finance, CRV.
BNB Chain на Binance се наложи като нов лидер по обем на търговия с меме монети, детронирайки Solana.
Uphold търси начин да предложи на клиентите си награди за стейкинг на XRP, въпреки че блокчейна на токена не поддържа механизъм за доказателство за залог.