„Докладът за крипто за плащания“ на Crypto.com през 2022 г. показва множество положителни развития по отношение на приемането. Около 60% от търговците искат да приемат крипто плащания в рамките на годината, като 75% от клиентите проявяват същия интерес.
Crypto.com публикува нов доклад през февруари 2022 г., обсъждащ криптовалутите в пространството за плащания.
„Докладът за Crypto за плащания“ е издаден както от Crypto.com, така и от Worldpay от FIS. В него се разглеждат няколко ключови аспекта на крипто пазара, включително лихви, средства за плащане и растеж на крипто като средство за плащане.
Докладът изследва над 110,000 потребители на Crypto.com и Worldpay от базата на FIS от приблизително 1,5 милиона търговци. Тези проучвания се проведоха през четвъртото тримесечие на 2021 г. От анкетираните по-голямата част са лица под 40 години, а анкетираните търговци до голяма степен идват от дигитални медии и игри.
Един от най-големите акценти е фактът, че има значително увеличение на интереса от страна на търговците да приемат криптовалутите като начин за разплащане. Приблизително 60% от търговците искат да приемат крипто като платежно средство през следващата година, докато 75% от потребителите проявяват същия интерес. Криптовалутите с най-голямо предпочитание са Bitcoin, Ethereum и USDC.
Интересното е, че фокусът, поне от страна на търговците, е върху изживяването при пазаруване в електронната търговия, а не в магазина. Клиентите обаче проявяват интерес и към двете форми, като над 70% го потвърждават.
Досега само 4% от търговците приемат крипто като плащане. Разликата между клиентското търсене и тази цифра може наистина да стимулира растежа на скорошното приемане на криптовалутите. До известна степен това вече се е случило, като Shopify позволяват на търговците да продават NFT директно на тяхната платформа.
Статистиката, показана в доклада, е показателна за общия ръст на приемането на криптовалути. От страна на клиента, поне според доклада на Crypto.com, са разходите за преобразуване на крипто-фиат, докато за търговците това са по-ниски такси за транзакции и разходи за оспорване.
За тези ползи се говори отдавна, но едва през последните години има известен напредък. Излагането на крипто пазара чрез реклами на Super Bowl и институционални инвестиции изигра голяма роля.
Този интерес се разпространи и в наследствените компании. Visa, например, планира да пусне крипто консултантска услуга, за да бъде в крак с нарастващото приемане.
Авиокомпанията Emirates Airline направи смела крачка към приемането на дигиталните финанси, като подписа меморандум за разбирателство (MoU) с водещата крипт платформа Crypto.com.
Автономното подразделение на Volkswagen, Volkswagen ADMT, обяви партньорство с Bee Maps — иновативна пространствена навигационна услуга, изградена върху блокчейна Solana.
Bitget Wallet сключи стратегическо партньорство с Mastercard и доставчика на Web3 плащания Immersve за пускането на нова платежна карта, която позволява на потребителите да харчат криптовалути директно от своите дигитални портфейли.
Изпълнителният директор на Robinhood Влад Тенев разкри в понеделник планове за пускане на токенизирани акции на европейския пазар, като се започне с акции на частните технологични гиганти OpenAI и SpaceX.