Volkswagen кандидатства за патент, който позволява на превозните средства да комуникират помежду си чрез мрежа, базирана на блокчейн, насочена към повишаване на пътната безопасност чрез предупреждение за близки автомобили и предупреждаване на водача за потенциални сблъсъци.
Системата може потенциално да бъде използвана за договаряне на действия като сливането на алеи, изпреварване и редица други високорискови маневрии по пътя.
В съобщенията за Vehicle-to-Vehicle „се обменят съобщенията между превозните средства, за да се даде възможност за нови случаи на употреба, свързани с безопасността. Повечето от понастоящем известните случаи на употреба предупреждават шофьора за предстоящо събитие, като например две коли, които се сблъскват помежду си.
За тази цел комуникацията Vehicle-to-Vehicle се основава на отделни съобщения, които се подписват от изпращащото превозно средство. Подписът осигурява цялост и липсата на отрицание. Естествено разширяване на предупрежденията за безопасност са съвместни маневри, които позволяват да се увеличи както безопасността, така и ефективността на използването на пътищата.
Патентът се занимава със самоходни и ръчно управлявани автомобили и има за цел или да покаже информация, която водачът може да види, или просто да информира автомобилите за самоуправление при следващия им ход.
Кооперативните маневри могат да се извършват по различни начини. Един ефективен начин е две превозни средства да сключат договор. След като този договор бъде завършен, се извършват маневрите на договорения договор. В случай, че възникне необходимост от промяна на плановете, като тази промяна трябва да бъде договорена също.
Същността на патента е концепцията за обмен на съобщения между превозните средства, които са криптографски записани и служат за създаване на мрежа от близки автомобили, за да се избегнат сблъсквания и да се работи по-добре с потока от трафик.
Патентът обяснява, че съобщенията първо се обменят между едно превозно средство и друго, като всяко съобщение съдържа „указател за хеш“, който показва къде се съхранява съответната информация в блокчейн. След като съобщенията се обменят, указателят към последното от съобщенията се подписва от всеки участник и се публикува в блокчейн. Ако полученият договор трябва да бъде променен, се добавя допълнително съобщение и процесът продължава.
VW са най-новата голяма компания, която кандидатства за патент за блокчейн, за да подобри бизнеса си, като Walmart патентова система за достъп до медицински досиета в блокчейн с други патенти и патентоването на Mastercard на анонимни блокчейн сделки, а Samsung търси блокчейн патенти, за да подобри логистиката и оперативната си ефективност.
Ford Motors също така е патентовал технология за превозни средства, задвижвана от криптовалути, позволяваща достъп до преференциални ленти, докато е на пътя, наред с други функции, като обменът на криптовалута е характеристика на системата. Възможно е договорната система на Volkswagen да се справи със сходни преговори, ако бъде одобрена.
Според информация от Santiment, в началото на юли се наблюдава скок в онлайн дискусиите по широк спектър от теми, свързани с криптовалутите, като Solana ETF, стабилни монети, виртуални валути, Robinhood и AI бот проекти като Yapyo & Kaito водят в класацията по споменавания в различните платформи.
Вероятността САЩ да влезе в рецесия през 2025 г. е спаднала значително, според най-новите пазарни данни на платформата за прогнози Polymarket, където вероятността за рецесия е спаднала до едва 22%, което е значителен спад спрямо по-ранните върхове през април и май.
Неотдавнашно проучване разкрива, че над 70% от крипто инвеститорите в САЩ подкрепят настоящия подход на президента Доналд Тръмп към политиката за дигиталните активи, което отразява нарастващия оптимизъм в сектора.
Мексиканският милиардер и Биткойн ентусиаст Рикардо Салинас поднови предупреждението си за рисковете, свързани с фиатните валутни системи, призовавайки хората да преосмислят финансовите си стратегии в светлината на това, което според него е предстоящ паричен колапс.