Starbucks, една от най-големите вериги за кафе на планетата, пуска блокчейн-базираната апликация за проследяване във всички магазини в САЩ, за да позволи на клиентите да проследяват покупките си до фермата.
В последните няколко години, потребителите стават все по-заинтересовани от произхода на храната, която приемат, както и как е била гледана и дали е била продуцирана по екологичен и етичен начин, твърди Bloomberg.
Поради това, някои от най-големите компании за храни в света са поели ангажимента да са по-прозрачни по отношение на продукцията си, използвайки блокчейн технологията като решение.
Новият блокчейн инструмент помага на клиентите да потвърдят дали даден пакет, който да речем претендира да е от Колумбия, всъщност идва от тази държава.
Апликацията се подхранва от enterprise blockchain на Microsoft, което ще позволи на Starbucks да сподели с клиентите си данните от проследяването на продуктите.
Just launched: Meet the people and see the places behind your bag of Starbucks coffee with our new Digital Traceability tool. Simply scan or enter the batch code of any bag of whole bean coffee from U.S. stores to get started: https://t.co/ihvA0Emxyb
— Starbucks News (@StarbucksNews) August 20, 2020
От вторник, потребителите, купуващи кафе в Starbucks в САЩ, ще могат да използват код на опаковките, за да разберат откъде идват зърната, къде са били изпечени и дори да получат насоки за приготовлението им от баристи, каза Майкъл Бърнс, старшия вицепрезидент на глобалните продажби на кафе и чай на компанията.
“Това ни позволява да имаме основата, за да построим ориентиран към потребителите инструмент, който предлага доверие и уверение на нашите потребители, че знаем откъде идва кафето ни.”
Binance официално стартира ново airdrop събитие за Verasity (VRA) чрез платформата си Binance Alpha, което дава възможност на отговарящите на условията потребители да получат безплатни токени и да се състезават за огромен награден фонд.
Виетнам официално стартира NDAChain – национална блокчейн инфраструктура, предназначена да подкрепи стратегията за дигитална трансформация.
Разработчиците на Solana представиха ново предложение, което има за цел да повиши още повече производителността на мрежата.
Chainlink обяви мащабно институционално партньорство с Westpac Institutional Bank и Imperium Markets като част от проекта Acacia – съвместна инициатива с участието на Резервната банка на Австралия и Центъра за изследване на сътрудничеството в областта на дигиталните финанси (DFCRC).