Възможно ли е предстоящо изкупуване на Tidal?
Може би, според Bloomberg. Медията съобщава, че Square, платежната компания, управлявана от съоснователя и главен изпълнителен директор на Twitter Джак Дорси, е обсъдила потенциална придобивка с Jay-Z, световно известния рапър и предприемач, закупил Tidal в началото на 2015 г.
И все пак докладът е интригуващ. Tidal е пряк конкурент на Spotify, Apple Music, YouTube Music и Amazon Music Unlimited. Той стартира през 2014 г. и след това стартира отново под ръководството на Jay-Z с подкрепата на редица знаменитости, включително Daft Punk, Jack White и Kanye West.
Компанията се опита да се открои с изключителни ексклузиви като албума на Rihanna за 2016 г. ANTI и The Carters Everything is Love. Много от тези сделки обаче са изчерпани. Kanye вече няма ангажимент към Tidal, например. Дори някогашната ексклузивна дискография на Jay-Z вече е достъпна в други стрийминг услуги.
Tidal все още има някои предимства. Потребителите могат да платят за HiFi план, който отключва опции за стрийминг – HiFi и Masters (2304-9216 Kbps) – които са с по-високо качество от всичко, предлагано от Apple и Spotify. (Amazon обаче има еквивалентна услуга, наречена Amazon Music HD.) Все пак не е ясно дали ексклузивен и по-качествен стрийминг е достатъчен. Абонатните номера на Tidal са загадка, което кара мнозина да вярват, че изостават от Spotify и Apple Music. Още през 2018 г. норвежката медия Dagens Næringsliv съобщи, че компанията фалшифицира цифрите за няколко от най-големите си албуми. Това доведе до разследване, одобрено от апелативния комитет на Върховния съд на Норвегия миналия юни.
Междувременно, Square се представя изключително добре. Първоначално компанията набра скорост със своите четци на карти с квадратна форма, които малки търговци могат да свържат към телефона или таблета си чрез 3,5-милиметров жак за слушалки. Оттогава компанията се разшири в множество доходоносни търговски услуги и пусна приложение за смартфони Cash App, насочено към потребителите, за прехвърляне на пари, закупуване на акции и други задачи, свързани с банкирането.
Приложението се оказа популярно сред младите хора, а Cash App се наложи като спонсорира e-sports организация 100 Thieves. Следователно услугата за стрийминг на музика може да не е най-странната придобивка, ако Square реши да се фокусира върху тази по-млада потребителска база.
Според главния оперативен директор на Bitwise Мат Хуган класическият четиригодишен цикъл на крипто пазара, дълъг период от време, задвижван от пониженията на цената на Биткойн и поведението на инвеститорите, губи значението си.
Strategy, компанията, известна преди като MicroStrategy, обяви цената на ново набиране на капитал в размер на $2.47 милиарда чрез първично публично предлагане на привилегировани акции с променлив лихвен процент (STRC).
Нов доклад на MEXC разкрива поразителна смяна на поколенията в поведението при търговия с криптовалути: Търговците от поколението Z бързо възприемат инструментите с изкуствен интелект като основни компоненти на своята стратегия.
Крипто пазарът загуби 1.02% през последните 24 часа, воден от резкия спад на Биткойн и отслабващия интерес към алткойните.