Онлайн покупките, използващи Биткойн (BTC), Visa и някои приложения за търговия на дребно, намаляват през първото тримесечие на 2020 г.
Тъй като мнозина по света сами решават да влязат под карантина, за да предотвратят по един или друг начин разпространението на COVID-19, може да се предположи, че ще има увеличение на онлайн покупките и доставките. Въпреки това с ръстът в процента на безработицата и несигурното икономическо бъдеще, потребителите искат да спестят парите си, вместо да ги харчат.
Пазарът на криптовалути не е изключен от този недостиг на покупки.
Броят на ежедневните BTC транзакции е спаднал с приблизително 100 000 от началото на март. Последният път, когато броят на транзакциите с криптовалутата беше толкова нисък, беше по време на „крипто зимата“, след като цената на BTC спадна до около $3000 през декември 2018 г.
Малко преди разпространението на COVID-19 в много страни, на 5-ти февруари, мрежата на Биткойн отбеляза преминаването на половин милиард транзакции, откакто е била първата транзакция на 12-ти януари 2009 г. Докато тези цифри показват по-масово приемане на криптовалутата за ежедневни покупки, скорошният спад е значителна пречка след постигането на тази цел.
Пазарният анализатор, Мати Грийнспан, отбеляза, че „хората просто са по-колебливи да похарчат своите биткойни в момента“.
Според Reuters, Visa прогнозира само едноцифрен ръст на процента на приходите – за разлика от двуцифрения растеж през първото тримесечие на 2019 г. – за Q2 след рязък спад на активността през март.
Reuters казват, че мерки, като поставянето под карантина, може да са частично значими, като не позволяват на потребителите да използват кредитните и дебитните си карти Visa в ресторанти, места за забавления и всичко останало, което правят извън домовете си. Съществува обаче и липса на онлайн разходи, включително за по-големи услуги, свързани с пътувания като полети.
Square, компанията зад Cash App (приложение, което поддържа плащания с криптовалути), се очаква да отчете „по-ниски от очакваните приходи и печалби“, след като поиска 25% намаление на обема на брутните плащания на продавача на 25-ти март.
Компанията оттегля прогнозите си за 2020 г. и през май ще предоставят нови такива.
Продуктите за инвестиции в дигитални активи отбелязаха приток от $1.04 милиарда през миналата седмица, което доведе общите активи под управление (AuM) до рекордните $188 милиарда, според последния доклад на CoinShares.
Strategy, компанията, фокусирана върху Биткойн, по-рано известна като MicroStrategy, временно е спряла редовните си покупки.
Испанският банков гигант BBVA разшири своите дигитални услуги, като въведе в приложението си търговия и попечителство на Биткойн и Етериум за индивидуални клиенти.
Според нов графичен анализ на Alphractal, броят на активните криптовалути е намалял значително, въпреки че цената на Биткойн продължава да се покачва.