Британската компания за финансови технологии Revolut заяви, че загубите ѝ са се увеличили над три пъти през 2019 г., въпреки скока на приходите и броя на клиентите.
Базираният в Лондон стартъп, който предлага банкови и търговски услуги чрез приложение, отчете обща загуба от 106,5 милиона паунда (139,6 милиона долара) за годината, приключваща на 31-ви декември, спрямо 32,9 милиона паунда през 2018 година.
Това беше въпреки, че приходите на Revolut се покачиха със 180% до 162,7 милиона британски лири от 58,2 милиона британски лири, отчетени през 2018 г. Компанията също почти утрои общата си потребителска база през 2019 г. на 10 милиона от 3,5 милиона година по-рано.
“Въпреки че все още имаме път да извървиме, ние сме доволни от напредъка си през 2019 г.”, заяви в изявление във вторник основателят и изпълнителен директор на Revolut Ник Сторонски.
“Увеличихме ежедневно активните клиенти с 231%, а броят на плащащите клиенти нарасна със 139%.”
Revolut обвинява своите инвестиции в международна експанзия и нови продукти за нарастващите загуби. Миналата година фирмата стартира функция за търговия с акции без комисионни, за да се конкурира с действащите онлайн брокери като Hargreaves Lansdown и AJ Bell. Освен това, компанията лансира приложението си в нови региони като САЩ, Сингапур и Австралия.
Revolut е един от най-добрите финтех еднорози в Европа, който беше частно оценен на 5,5 милиарда долара в кръг на финансиране на стойност 580 милиона долара по-рано тази година. Това го поставя наравно с Klarna и Checkout.com, които също са на стойност около 5,5 милиарда долара.
Въпреки COVID-19 епидемията, Revolut заяви, че инерцията в бизнеса му не се е забавила. Стартъпът заяви, че е наблюдавал спад в приходите от обмен – доходите, които получава от такси, генерирани всеки път, когато клиент използва своята карта – но от друга страна, продукти, като търговия с криптовалути, отбелязват повишено търсене. Вече има близо 13 милиона клиенти.
Мартин Гилбърт, ветеран мениджър на активи, който се присъедини към Revolut като негов председател миналата година, заяви:
И 2019 г., и първите месеци на 2020 г. са периоди на значителни постижения и разширяване за Revolut, поставяйки компанията на ясен път към дългосрочен устойчив растеж.
Постоянният ни растеж и разрастване по време на пандемията показа устойчивостта на нашите стратегически планове и сме доволни, че тези планове са допълнително одобрени от нови инвеститори.
Гилбърт ще се оттегли като председател на гиганта за управление на активи Aberdeen Standard Investments следващия месец.
За разлика от Monzo, който предупреди за съмненията в способността му да продължи като “продължаваща грижа” в своя годишен доклад за 2020 г., Revolut заяви, че има “адекватни ресурси, за да продължи да работи в обозримо бъдеще”.
Друга конкурентна банка-претендент, Starling, направи подобни коментари и дори очаква да излезе на нулата до края на годината.
Shopify прави по-голяма крачка в областта на дигиталните плащания, като тества транзакции със стабилна монета, използвайки USDC на Coinbase Base, бърза и евтина Етериум мрежа от втори слой.
Двупартийната инициатива в Конгреса дава на най-големите американски търговци нова причина да се заинтересуват от блокчейн технологията.
Вълна от интерес към стабилните монети залива корпоративна Америка, като все повече компании – големи и малки – проучват решения за плащания, базирани на блокчейн, за да заобиколят традиционните неефективности.
SG Forge, дъщерното дружество на Société Générale, фокусирано върху криптовалутите, се готви да въведе нова стабилна монета, деноминирана в долари, което бележи по-задълбочено навлизане на традиционните европейски банки в областта на дигиталните активи.