Двадесет и една минути и 41 секунди е времето отнело на новия социален токен на американския рапър Lil Yachty, $YACHTY, да бъде разпродаден в четвъртък.
Токенът беше включен в социалната платформата Fyooz, където купувачите, най-вероятно феновете на рапъра, купиха $YACHTY за по $15.
„Все още съм нов и научавам за криптосвета, но мога да ви кажа, че си партнирам с някои много интелигентни хора, за да дам на феновете си готини преживявания“, заяви Lil Yachty в изявление.
Продажбата е последната от поредица от неотдавнашни експерименти, включващи социални токени, начин за артисти и други личности потенциално да монетизират ангажираността на феновете, докато индустрията на събитията се развихри от ограниченията, породени от COVID. Предложението на Yachty, което беше отворено само за инвеститори извън САЩ, привлече вниманието на основните медии по-рано този месец.
Според приложението Fyooz продажбата е донесла $276 006. Притежаването на $YACHTY дава на феновете ексклузивен достъп до номинирания за „Грами“ артист, включително кутии за изненади, приготвени от майка му, Венита МакКалъм, автор на книгата „Raising a Rapper„.
Собствениците на токени могат също да получат лични вещи от кариерата на рапъра и да участват в онлайн партита с него, според Fyooz.
Продажбата на $YACHTY идва, когато други платформи за социални токени си играят с високопрофилни колаборации. Рали привлече водещото в класацията християнско вокално трио Selah с подобно структуриран токен за ангажираност на феновете по-рано този месец. По-рано тази година Roll сключи сделка с рапъра Ja Rule.
Ремо Принц, съосновател на базираната в Цюрих Fyooz, заяви, че продажбата в четвъртък е знак за „нарастващо търсене на социални пари“.
„Ние сме в челните редици на нов тип икономически взаимоотношения между артисти, актьори, спортисти, геймъри и инфлуенсъри, за да ангажираме своите фенове“, каза Принц в изявление.
Последните пазарни сътресения, подхранени от геополитически напрежения и страх на инвеститорите, са типичен пример за това как колебанията в настроенията и поведението на големите играчи влияят върху цените на криптовалутите.
Coinbase се нареди на първо място сред най-добре представящите се акции в индекса S&P 500 за юни, като отбеляза ръст от 43% на фона на силен възходящ импулс, подхранван от яснота в регулаторната среда, иновативни продукти и засилен институционален интерес към криптовалутите.
Главният пазарен стратег на Jefferies, Дейвид Зервос, счита, че предстоящата промяна във властта на Федералния резерв може да се отрази благоприятно на американските пазари на акции.
Нов доклад на Европейската централна банка (ЕЦБ) разкрива, че дигиталните методи на плащане продължават да набират популярност в еврозоната, въпреки че парите в брой остават важна част от потребителските плащания — особено за транзакции с малка стойност и плащания от човек на човек (P2P).