След завидното рали през ноември XRP се сблъска с рязък спад на инерцията, като през декември претърпя значителни загуби.
Дигиталният актив загуби над $20 милиарда пазарна капитализация през предпоследната седмица на декември, спадайки от $152 милиарда на $130 милиарда. Към 30 декември пазарната капитализация на XRP допълнително намаля до $115 милиарда, като само за няколко часа загуби още $7 милиарда.
Към момента на писане на статията XRP се търгува на цена от $2, което представлява спад от 6.7% за последната седмица. Въпреки силния ръст от над 200% от началото на годината (YTD), през последните 24 часа XRP отбеляза спад от 6%, придружен от голям обем на търговията.
Сега XRP се опитва да задържи критичното ниво на подкрепа от $2. Устойчив спад под този праг може да доведе до по-нататъшни мечи настроения, но предвид впечатляващите печалби от началото на годината (YTD), инвеститорите могат да обмислят прибиране на печалбите или реинвестиране в други активи. Въпреки този спад, XRP остава четвъртата по големина криптовалута по пазарна капитализация и е вероятно бързо възстановяване.
Основните фактори, влияещи върху цената на XRP, включват месечното освобождаване на 1 милиард XRP токена от Ripple Labs, което се очаква да увеличи натиска върху продажбите. Въпреки това по-широкият крипто пазар, воден от Биткойн (BTC), вероятно ще окаже влияние върху посоката на цената на XRP. Освен това, с вероятния край на председателството на Гари Генслер, одобрението на спот ETF за XRP може да стабилизира цената на токена и да възобнови възходящата му траектория.
Неотдавнашното поскъпване на Dogecoin възроди ентусиазма в цялата общност, като активите се повишиха с 36% само за една седмица.
Макар интересът на дребно към криптовалутите да остава сдържан, някои анализатори смятат, че пазарът тихо подготвя следващия си пробив.
BlackRock преразгледа документацията си за крипто ETF, за да се справи както с дългосрочните рискове, така и с продуктовата ефективност.
През май крипто пространството е изпълнено с обещаващи airdrop събития, които предлагат на потребителите награди без големи предварителни инвестиции.