Изминаха три години, откакто MicroStrategy, известна компания за бизнес анализи включи Биткойн (BTC) в своето финансово портфолио.
Ръководена от Майкъл Сейлър, MicroStrategy стратегически възприе Биткойн като свой основен касов резервен актив, като на 11 август 2020 г. инициира придобиването на 21,454 BTC за $250 милиона. Покупката беше извършена на приблизителна индивидуална цена от $11,653.
В хода на последвалите колебливи години MicroStrategy последователно демонстрира ангажимента си да инвестира във водещата по пазарна капитализация криптовалута, затвърждавайки позицията си на най-големия институционален притежател на Биткойн.
Към 31 юли компанията може да се похвали със собственост върху 152,800 BTC, придобити на обща стойност $4.53 милиарда и средна индивидуална цена от $29,672.
Въпреки че Майкъл Сейлър първоначално заемаше ролята на главен изпълнителен директор на MicroStrategy по време на първото придобиване на Биткойн от компанията, сега той изпълнява функциите на изпълнителен председател, след като премина от позицията на главен изпълнителен директор през предходната година.
Пътуването на MicroStrategy обаче не е минало без предизвикателства. MSTR се сблъска със спад от над 70% от тригодишния си връх от $1,315, достигнат на 9 февруари 2021 г., който съвпадна с бичия период за BTC.
През юни 2022 г. възникнаха опасения, че MicroStrategy може да бъде изправена пред искане за допълнително обезпечение по заем, обезпечен с Биткойн.
Въпреки тези опасения очакваните проблеми не се реализираха.
BlackRock преразгледа документацията си за крипто ETF, за да се справи както с дългосрочните рискове, така и с продуктовата ефективност.
Биткойн отново тества нови върхове, след като премина $104,000, възвръщайки оптимизма в крипто пространството.
Спот Биткойн ETF-ът на BlackRock, IBIT, се очертава като доминиращ играч в областта на дигиталните активи, привличайки милиарди, докато конкурентите му изостават.
Докато все повече публични компании предприемат смели стъпки, за да напълнят балансите си с Биткойн, Coinbase – едно от най-известните имена в бранша – умишлено избягва да следва този път, посочвайки дългосрочното управление на риска и съобразяването с клиентите като основни причини.