Акциите на Alphabet Inc., компанията майка на Google, поскъпнаха с 5.9% в следборсовата търговия след силния отчет за приходите за третото тримесечие, който надмина прогнозите на Уолстрийт, главно благодарение на разрастващия се сектор на изкуствения интелект.
Акциите затвориха на цена от $171.14 и се повишиха до $181.22 след края на работния ден, отбелязвайки ръст от 21.73% от началото на годината.
За третото тримесечие Alphabet отчете приходи в размер на $88.27 милиарда, което е с 15% повече от предходната година, и печалба на акция в размер на $2.12, което надмина прогнозите от $1.85.
Приходите на Google Cloud скочиха с 35% на годишна база до $11.4 милиарда, отразявайки значителен ръст в инфраструктурата и AI продуктите.
Тези резултати предшестват отчетите за приходите на конкурентите Meta и Microsoft на 30 октомври и на Amazon и Apple на 31 октомври.
Всички акции на MAMAA нараснаха през тази година благодарение на инвестициите в изкуствения интелект. През август Google пусна на пазара своя усъвършенстван AI модел Gemini 1.5 Pro, който надминава предишните лидери в индустрията.
Google Ads на Alphabet остава най-големият източник на приходи, донесъл $65.86 милиарда през третото тримесечие, което е с 10.4% повече на годишна база, следван от Google Search, който генерира $49.39 милиарда, което е с 10.9% повече.
Последните пазарни сътресения, подхранени от геополитически напрежения и страх на инвеститорите, са типичен пример за това как колебанията в настроенията и поведението на големите играчи влияят върху цените на криптовалутите.
Coinbase се нареди на първо място сред най-добре представящите се акции в индекса S&P 500 за юни, като отбеляза ръст от 43% на фона на силен възходящ импулс, подхранван от яснота в регулаторната среда, иновативни продукти и засилен институционален интерес към криптовалутите.
Главният пазарен стратег на Jefferies, Дейвид Зервос, счита, че предстоящата промяна във властта на Федералния резерв може да се отрази благоприятно на американските пазари на акции.
Нов доклад на Европейската централна банка (ЕЦБ) разкрива, че дигиталните методи на плащане продължават да набират популярност в еврозоната, въпреки че парите в брой остават важна част от потребителските плащания — особено за транзакции с малка стойност и плащания от човек на човек (P2P).