Неотдавнашни съобщения на големи корабни компании сочат спиране на пътуванията през Червено море в близост до Йемен поради продължаващите нападения на фракция Хути срещу преминаващи кораби, което води до значителни смущения в световните търговски маршрути.
Това прекъсване оказва влияние върху търговията между Европа и Източна Азия, принуждавайки корабите да плават през Суецкия канал през Червено море или да избират по-дългия маршрут около Африка, което удължава значително времето – до две седмици – на пътуванията им. Според Марк Хопкинс, икономист в Moody’s Analytics, въпреки че 12% от световната търговия преминава през Червено море, се очаква последиците да засегнат предимно Европа и Азия, а не САЩ.
Хопкинс успокои, че смущенията в корабоплаването около Арабския полуостров едва ли ще се отразят съществено на американската икономика. Той подчерта, че транспортните разходи представляват малка част от крайната цена на повечето стоки. Въпреки че някои смущения във веригата за доставки могат да засегнат конкретни отрасли и енергетиката, очаква се тези последици да повлияят повече на търговията с Европа, отколкото на търговията с участието на САЩ.
Икономистът посочи още, че тези събития подчертават рисковете, свързани със задръстванията по световните транспортни маршрути, като наблягат на необходимостта индустриите да наблюдават и евентуално да диверсифицират веригите за доставки, за да намалят тези рискове.
Макар че енергийните пазари отбелязаха 6% увеличение на фючърсите върху суровия петрол WTI след решенията на големите компании за пренасочване на маршрутите, очаква се въздействието върху американските потребители на бензиностанциите да остане в рамките на обичайните ценови колебания.
Въпреки това, поради тези атаки срещу плавателните съдове продължават да съществуват опасения за по-широката световна икономика. Съществуват опасения, че продължителните смущения могат да доведат до ескалация на конфликтите в Близкия изток, което може да дестабилизира както регионалната, така и световната икономика, както подчертаха експерти като Хунг Тран от мозъчния тръст Атлантически съвет.
При положение че американските военни вече участват и е създадена многонационална операция за защита на корабоплаването, потенциалната ескалация продължава да буди безпокойство. Заплахите за корабоплаването в Суец може да накарат предприятията да преразгледат зависимостта си от доставки и материали от чужбина, особено след предишни смущения, причинени от Ковид пандемията и геополитически събития като руската инвазия в Украйна.
TRON Inc., технологична компания, базирана на блокчейн, регистрирана в Невада, официално подаде формуляр S-3 в Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC), за да инициира комбинирано „shelf“ предлагане на стойност до $1 милиард.
Финансовият автор Робърт Кийосаки отново алармира за икономическото състояние на Америка.
Очаква се Съединените щати и Китай да удължат търговското си примирие с 90 дни. Удължаването ще отложи въвеждането на нови мита и ще даде възможност за нови преговори в Стокхолм.
Майкъл Сейлър, високопоставен защитник на Биткойн и изпълнителен председател на MicroStrategy, отново нашумя – този път с най-голямото първично публично предлагане (IPO) през 2025 г.