Профилът @NFT в Instagram е обвинен в публикуване на спонсорирано съдържание без надлежно разкриване. Сега акаунтът е премахнат.
В сряда популярният акаунт в @NFT Instagram, който има 1.7 милиона последователи и синя отметка, стана обект на обвинения, че многократно е публикувал спонсорирано съдържание и рекламиране на нови колекции на NFT, без да разкрива публикациите като реклами.
В Twitter Spaces в сряда вечер, Аарон Аврускин, който е съосновател на Leverage Game Media – който е подкрепен от Марк Кюбан и притежава акаунта @NFT заедно с няколко други акаунта в социалните медии в спортното пространство – обеща “незабавно да спре всички реклами” и “да се опита да е по-добър” занапред.
Но в четвъртък Instagram забрани акаунта @NFT.
“Този акаунт беше деактивиран след многократни нарушения на нашите правила и няма да бъде възстановен”, каза говорител на компанията-майка на Instagram Meta пред Rolling Stone.
Съгласно указанията на FTC за влиятелни лица в социалните медии, рекламите в социалните медии трябва да се разкриват на “прост и ясен език”, като например с #ad или #sponsored тагове.
Що се отнася до Кюбан, въпреки че уебсайтът Leverage Game Media го посочи като съосновател, собственикът на Dallas Mavericks и инвеститорът на Shark Tank каза:
Аз съм инвеститор, аз не управлявам компанията
Той насочи вниманието към Leverage Game Media за допълнителен коментар. Кюбан добави, че не е съосновател.
Аврускин каза:
Извиняваме се за евентуални недоразумения и ще добавим допълнителни слоеве на прозрачност в това, което представяме на нашата общност, за напред.
От петък уебсайтът Leverage Game Media беше актуализиран, за да премахне Кюбан от списъка на основателите.
Според Ерик Спивак, главен изпълнителен директор на маркетинговата агенция Urconduit, акаунтът в @NFT таксува между $25,000 и $100,000 на спонсорирана публикация. TopShotFund потвърди цената от $100,000 в това, което изглежда е екранна снимка на разговор в DM с акаунта @NFT. Нито Аврускин, нито Фалович отговориха на молбата да потвърдят тези цифри.
Не Пропускай: Какъв е основният проблем на най-голямата NFT колекция?
Спивак каза, че повече от 50,000 души са отчели финансови загуби, защото са решили да работят със собственика на профила или да послушат съвети на акаунта, които не са били обозначени като реклами.
В миналото страницата @NFT Instagram често публикуваше съдържание, което насърчаваше своите последователи да разглеждат различни проекти на NFT – много от които бяха колекции от профилни снимки (PFP). NFT са токени, които съществуват в блокчейн мрежи като Етериум, Solana или Tezos и се използват за демонстриране на собственост върху актив, като произведение на цифрово изкуство.
Крипто пазарът остава твърдо на територията на „алчността“, като индексът на CoinMarketCap за страха и алчността е 69/100 на 19 юли. Въпреки скромния 24-часов спад от 71, индексът вече се задържа над 60 в продължение на 11 последователни дни.
През изминалата седмица крипто индустрията отбеляза голям напредък в DeFi, NFT, AI и платформите от втори слой.
Крипто борсата Bullish, подкрепена от инвеститора милиардер Питър Тийл, официално подаде заявление за първично публично предлагане (IPO), с което направи важна стъпка към навлизане на публичните пазари.
След като президентът Тръмп официално подписа закона GENIUS, регулаторният пейзаж за стабилните монети в САЩ навлезе в нова фаза, което предизвика сериозни реакции от страна на водещите играчи в индустрията.