Джон Де Мол, холандски милиардер и собственик на местните предавания Big Brother и The Voice, заведе дело срещу Facebook за крипто реклами, които използват неговия образ без разрешението му, съобщават Ройтерс на 5-ти юни.
Според докладът, рекламите популяризират криптовалутни измами, използвайки имиджа на Мол, което според него оказва неблагоприятно влияние върху репутацията му.
Въпросните реклами разпространяват фалшиви фирми, свързани с криптовалути или насърчават потребителите да изпращат пари, за да купуват биткойни, като същевременно твърдят, че проектите имат подкрепата или личното участие на Мол.
Според Ройтерс, адвокатите на Мол твърдят, че потребителите са загубили 1,7 милиона евро вследствие на подобни действия, както и че има други холандски знаменитости, които са били мишени.
Жаклин Шаап, един от адвокатите, отбеляза, че Facebook трябва да предотвратява подобни инциденти и че настоящият процес на проверка не е достатъчен.
Роб Кост, директор на продуктовия мениджмънт във Facebook, каза пред репортерите, че компанията се отнася много сериозно към заблуждаващи реклами, които нарушават политиката на социалната медия.
„Това включва и рекламите, в които са замесили и г-н Де Мол.“
Собствената търсачка и рекламна платформа на Bing от Microsoft отбеляза, че миналата година са блокирани над пет милиона реклами, свързани с криптовалути.
Наскоро, FinancialTimes разпространиха информация, че регулаторът на САЩ – Commodity Futures Trading Commission (CFTC) е в преговори с Facebook за предстоящия им стейбълкойн.
Според главния оперативен директор на Bitwise Мат Хуган класическият четиригодишен цикъл на крипто пазара, дълъг период от време, задвижван от пониженията на цената на Биткойн и поведението на инвеститорите, губи значението си.
Strategy, компанията, известна преди като MicroStrategy, обяви цената на ново набиране на капитал в размер на $2.47 милиарда чрез първично публично предлагане на привилегировани акции с променлив лихвен процент (STRC).
Нов доклад на MEXC разкрива поразителна смяна на поколенията в поведението при търговия с криптовалути: Търговците от поколението Z бързо възприемат инструментите с изкуствен интелект като основни компоненти на своята стратегия.
Крипто пазарът загуби 1.02% през последните 24 часа, воден от резкия спад на Биткойн и отслабващия интерес към алткойните.