Руската асоциация на криптовалути и RACIB, както и свързани с индустрията асоциации в Корея и Китай възнамеряват да осъдят Google, Twitter, Facebook, Yandex, заради това, че отказват да рекламират криптовалути. Предполага се, че ще се стигне до съда през Май месец 2018 г.
Председателя на RACIB, Юри Припачкин коментира, че забраната на Twitter е причинила „възмущение в криптовалутната общност”. Той спомена, че Twitter е направил абонамент за собствената си криптовалута и е забранил всички останали.
Той каза, че тайните споразумения на четири компании манипулират пазара и доведоха до „значителен спад” на пазара през последните месеци.
Създадена е нова организация, включваща индустриални асоциации от Корея и Китай, в делото – Евро-азиатската асоциация на бежанците. RACIB, Корейски бизнес асоциации и китайската асоциация на крипто-инвеститорите LBTC, подписаха споразумението за създаване на новата асоциация.
„Новата асоциация ще създаде фонд и ще подаде иск в от щатите в САЩ. Жалбата ще бъде подадена не само срещу организациите, но и срещу техните акционери, каза Припачин. Ако акционерите и управителите на тези компании притежават криптовалути, които използват за лична изгода, акционерите са обект на наказателно преследване”, казва той.
Twitter съобщи вчера, че криптовалути и свързаните с ICO реклами ще бъдат забранени от уебсайта им. Twitter потвърди новата си политика в следването на Facebook и Google за забрана на тези реклами от нейната платформа. Забраната ще включва и всички реклами, свързани с обмен на криптовалути и услуги за портфейли, с изключение на публично регистрираните, на някои големи фондови пазари компании.
Забраната на Twitter няма да се прилага за обмен на криптовалути, регистриран и лицензиран за работа от Агенцията за финансови услуги (FSA). Facebook добави реклама, свързана с „двоични опции, първоначални предложения за монети или криптовалута” в рамките на политиката си за „забранени финансови продукти и услуги” по-рано тази година. Google, най-големият доставчик на онлайн реклама в света, обяви забраната си за рекламиране с криптовалути, която ще влезе в сила през юни.
Тъй като пейзажът на крипто регулациите се развива, Бюрото за финансова защита на потребителите (CFPB) изглежда отстъпва, като други регулаторни органи поемат по-значима роля.
Лидерите на крипто индустрията с тласък за промяна на начина, по който се регулират стабилните монети, с цел да осигурят правото да предлагат лихви на притежателите.
Tether, най-големият емитент на стабилни монети в света, затвърди позицията си на значима сила в световните финанси, като стана седмият по големина притежател на държавни облигации в САЩ.
Законодателните власти направиха голяма стъпка към регулирането на стабилните монети, тъй като Комитетът по финансовите услуги на Камарата на представителите гласува в подкрепа на нов законопроект.