Девет големи оператори на транспортни компании са подписали Меморандум за разбирателство (MoU), за да стартират отворена цифрова платформа, основаваща се на DLT технологията, съобщава The Maritime Executive, основен източник за морски новини.
Той бе подписан от водещите световни корабни оператори по време на Китайското международно изложение за внос в Шанхай на 6 ноември.
Статията отбелязва, че софтуерното решение за глобалната корабоплавателна мрежа ще бъде осигурено от CargoSmart, компания, базирана в Хонг Конг, специализирана в корабоплаването и логистиката.
CargoSmart даде начанло на блокчейн за морски транспорт и пускането на първото приложение на новосъздадената глобална корабоплавателна мрежа е насрочено за декември 2018 г. Статията отбелязва:
Първото планирано приложение ще позволи на товародателите да дигитализират и организират своите документи за опасни стоки и автоматично да се свързват със съответните страни, за да рационализират процеса на одобрение.
Този нов блокчейн съюз включва такива корабоплавателни гиганти като PSA International, компания със седалище в Сингапур и един от най-големите пристанищни оператори в света и Shanghai International Port Group, водещ оператор на пристанищата в Китай. Други участници включват водеща френска корабна група CMA CGM S.A и Yang Ming Marine Transport Corporation, океанска корабна компания със седалище в Тайван.
В края на лятото датският транспортен и логистичен гигант Maersk, в партньорство с IBM, също стартира глобална платформа, включваща 94 организации за корабни и логистични решения, както съобщи CryptoDnes на 9-ти август.
Марк Скусен, икономистът, който предвиди срива на пазара през 1987 г., счита, че настоящата финансова обстановка навлиза в нестабилна фаза.
В цяла Азия американският долар бързо губи позиции, тъй като страните засилват усилията си да намалят зависимостта си от американската валута.
Coinbase отбеляза значителен напредък в намаляването на блокираните акаунти, което от дълго време е източник на недоволство сред потребителите.
Въпреки обнадеждаващите данни за заетостта, главният глобален стратег на JPMorgan Chase Дейвид Кели твърди, че американската икономика постепенно губи инерция.