Brave Browser описва как основният принцип на GDPR, наречен "Ограничение на целта", може да бъде използван за предотвратяване на антиконкурентно поведение от страна на Google и Facebook.
В неотдавнашно писмо до главния директор на ЕС за борбата с корупцията, Маргрет Вестагер, компанията предложи своето становище по въпроса за оформянето на политиката на конкуренция в ерата на цифровизацията.
Ще бъде припомнено, че главният изпълнителен директор на Brave Browser, Брандан Ейх, многократно е призовал американския Сенат да приеме системата на регулаторната политика на ЕС, наречена Общия регламент за защита на данните (GDPR). В писмото, подписано от главния директор по политиката и ръководител на индустриалните отношения д-р Джони Райън, изтъква значението на това да имаш аспект за ограничена цел, че целта за ограничаване на целта на GDPR в света на цифровизацията е да се позволи равнопоставеност за всички технологични фирми и ограничаване на неконкурентните тенденции на други технологични компании.
Извадка от писмото гласи:
Принципът за ограничаване на целта защитава възможността на даден човек да избере да се включи в каквато и да е конкретна услуга, която решава, и забранява на дадено дружество автоматично да избере лице във всичките му услуги, когато това води до целите на обработката на данни, които надхвърлят това, вече се е включил. При условие, че се налага ограничаването на целите, то пречи на преобладаващите цифрови играчи да използват автоматично лични данни, събрани от тях с една цел в една фирма в друг бизнес, в ущърб на конкурентите и на новите участници.
Според д-р Райън, Google и Facebook в момента се радват на концентрирана мощност на данните и използват позицията си, за да се занимават с офанзивен натиск. Без никаква промяна в регулаторната позиция, той казва, че е възможно техният досега непрекъснат успех да се превърне в модел, който да бъде емулиран.
За разлика от това, аспектът за ограничаване на целите на GDPR, когато се прилага по подходящ начин, поставя ограничения върху доминиращите платформи като Facebook и Google, които им пречат да събират данни в единия край на бизнеса си и да го използват от другия. Този вид събиране на данни е в сериозна полза на утвърдените компании и създава пречка пред начинаещите, които се опитват да спечелят пазарен дял.
Позовавайки се на влиянието на ограничаването на целта, той посочва в писмото си:
Facebook трябва да потърси съгласие за различни цели за обработка на данни, съобразени с различните бизнес интереси … и Google ще трябва да потърси съгласието си за различните цели на обработката на данни, съобразени с различните бизнес интереси.
Той също така посочва, че ограничаването на целта има положителни икономически последици за по-малките компании като неговата собствена, като създава конкурентна платформа за всички технологични компании. Според него той също така дава на потребителите, правомощието да решават и да не се вземат решения за тях.
Активен крипто трейдър, следи и новини, свързани с акции, S&P500 и злато. Деян обича да спортува активно, тренира редовно, занимава се с калистеника. Обича и да чете Sci-Fi книги, когато му остане време.
Coinbase навлиза по-дълбоко в света на блокчейна и изкуствения интелект с нов 16-седмичен стартъп инкубатор, създаден в сътрудничество с Founders Factory, Animoca Brands и Fabric Ventures.
Токенизираният златен продукт на Tether, XAUT, официално потвърди резервите си, разкривайки покритие от над 246,500 унции злато — повече от 7.7 тона.
Бившият шеф на Binance, Чанпен Джао наскоро стана причина за спекулации в крипто общността.
Робърт Кийосаки, известен с книгата си „Богат татко, беден татко“ и яростната си подкрепа за Биткойн, наскоро се сблъска с неочаквана липса на ангажираност от страна на своите последователи в платформата Х.