Brave Browser описва как основният принцип на GDPR, наречен "Ограничение на целта", може да бъде използван за предотвратяване на антиконкурентно поведение от страна на Google и Facebook.
В неотдавнашно писмо до главния директор на ЕС за борбата с корупцията, Маргрет Вестагер, компанията предложи своето становище по въпроса за оформянето на политиката на конкуренция в ерата на цифровизацията.
Ще бъде припомнено, че главният изпълнителен директор на Brave Browser, Брандан Ейх, многократно е призовал американския Сенат да приеме системата на регулаторната политика на ЕС, наречена Общия регламент за защита на данните (GDPR). В писмото, подписано от главния директор по политиката и ръководител на индустриалните отношения д-р Джони Райън, изтъква значението на това да имаш аспект за ограничена цел, че целта за ограничаване на целта на GDPR в света на цифровизацията е да се позволи равнопоставеност за всички технологични фирми и ограничаване на неконкурентните тенденции на други технологични компании.
Извадка от писмото гласи:
Принципът за ограничаване на целта защитава възможността на даден човек да избере да се включи в каквато и да е конкретна услуга, която решава, и забранява на дадено дружество автоматично да избере лице във всичките му услуги, когато това води до целите на обработката на данни, които надхвърлят това, вече се е включил. При условие, че се налага ограничаването на целите, то пречи на преобладаващите цифрови играчи да използват автоматично лични данни, събрани от тях с една цел в една фирма в друг бизнес, в ущърб на конкурентите и на новите участници.
Според д-р Райън, Google и Facebook в момента се радват на концентрирана мощност на данните и използват позицията си, за да се занимават с офанзивен натиск. Без никаква промяна в регулаторната позиция, той казва, че е възможно техният досега непрекъснат успех да се превърне в модел, който да бъде емулиран.
За разлика от това, аспектът за ограничаване на целите на GDPR, когато се прилага по подходящ начин, поставя ограничения върху доминиращите платформи като Facebook и Google, които им пречат да събират данни в единия край на бизнеса си и да го използват от другия. Този вид събиране на данни е в сериозна полза на утвърдените компании и създава пречка пред начинаещите, които се опитват да спечелят пазарен дял.
Позовавайки се на влиянието на ограничаването на целта, той посочва в писмото си:
Facebook трябва да потърси съгласие за различни цели за обработка на данни, съобразени с различните бизнес интереси … и Google ще трябва да потърси съгласието си за различните цели на обработката на данни, съобразени с различните бизнес интереси.
Той също така посочва, че ограничаването на целта има положителни икономически последици за по-малките компании като неговата собствена, като създава конкурентна платформа за всички технологични компании. Според него той също така дава на потребителите, правомощието да решават и да не се вземат решения за тях.
Няколко нововъзникващи икономики в Азия, Африка и Латинска Америка започнаха да полагат усилия за намаляване на зависимостта си от щатския долар с цел да отслабят неговия световен статут на резервна валута.
Пазарът на криптовалути не веднъж е демонстрирал потенциала си за повишаване на стойността на портфейлите на инвеститорите.
Според публикуваните във вторник правителствени данни китайската икономика е надхвърлила очакванията през първото тримесечие на годината, повлияна от политиките за стимулиране и увеличеното търсене.
Питър Тийл, известен като съосновател на PayPal и видна фигура в технологичната индустрия, неотдавна изрази загриженост относно въздействието на изкуствения интелект (AI) върху различни умения.