Brave Browser описва как основният принцип на GDPR, наречен "Ограничение на целта", може да бъде използван за предотвратяване на антиконкурентно поведение от страна на Google и Facebook.
В неотдавнашно писмо до главния директор на ЕС за борбата с корупцията, Маргрет Вестагер, компанията предложи своето становище по въпроса за оформянето на политиката на конкуренция в ерата на цифровизацията.
Ще бъде припомнено, че главният изпълнителен директор на Brave Browser, Брандан Ейх, многократно е призовал американския Сенат да приеме системата на регулаторната политика на ЕС, наречена Общия регламент за защита на данните (GDPR). В писмото, подписано от главния директор по политиката и ръководител на индустриалните отношения д-р Джони Райън, изтъква значението на това да имаш аспект за ограничена цел, че целта за ограничаване на целта на GDPR в света на цифровизацията е да се позволи равнопоставеност за всички технологични фирми и ограничаване на неконкурентните тенденции на други технологични компании.
Извадка от писмото гласи:
Принципът за ограничаване на целта защитава възможността на даден човек да избере да се включи в каквато и да е конкретна услуга, която решава, и забранява на дадено дружество автоматично да избере лице във всичките му услуги, когато това води до целите на обработката на данни, които надхвърлят това, вече се е включил. При условие, че се налага ограничаването на целите, то пречи на преобладаващите цифрови играчи да използват автоматично лични данни, събрани от тях с една цел в една фирма в друг бизнес, в ущърб на конкурентите и на новите участници.
Според д-р Райън, Google и Facebook в момента се радват на концентрирана мощност на данните и използват позицията си, за да се занимават с офанзивен натиск. Без никаква промяна в регулаторната позиция, той казва, че е възможно техният досега непрекъснат успех да се превърне в модел, който да бъде емулиран.
За разлика от това, аспектът за ограничаване на целите на GDPR, когато се прилага по подходящ начин, поставя ограничения върху доминиращите платформи като Facebook и Google, които им пречат да събират данни в единия край на бизнеса си и да го използват от другия. Този вид събиране на данни е в сериозна полза на утвърдените компании и създава пречка пред начинаещите, които се опитват да спечелят пазарен дял.
Позовавайки се на влиянието на ограничаването на целта, той посочва в писмото си:
Facebook трябва да потърси съгласие за различни цели за обработка на данни, съобразени с различните бизнес интереси … и Google ще трябва да потърси съгласието си за различните цели на обработката на данни, съобразени с различните бизнес интереси.
Той също така посочва, че ограничаването на целта има положителни икономически последици за по-малките компании като неговата собствена, като създава конкурентна платформа за всички технологични компании. Според него той също така дава на потребителите, правомощието да решават и да не се вземат решения за тях.
Circle, емитентът на стабилната монета USDC, се готви да излезе на борсата, а източници твърдят, че BlackRock се подготвя да придобие значителна част от акциите – вероятно 10% от предлагането.
Bybit прави смела крачка към европейския крипто пазар, след като получи регулаторно одобрение съгласно рамката MiCA на ЕС.
Централната банка на Русия направи значителна крачка, като позволи на акредитирани инвеститори достъп до финансови инструменти, свързани с криптовалути, чрез традиционни финансови институции.
Илон Мъск се оттегли от поста си на ръководител на Департамента за ефективност на правителството (DOGE), като посочи трудността при намаляването на федералните разходи и бюрокрацията.